عباس سلطانیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آموزش بیش از هر موضوعی متأثر از تحولات فناوری است و آموزش و پرورش به عنوان نهاد اصلی و رسمی آموزش درهر جامعه ،نیاز دارد خود را به فناوری های جدید و روش های نوین آموزشی مجهز کند.
وی اظهار کرد: پایه و اساس تحولات تعلیم و تربیت درجهان ، از علم و فناوری نشأت می گیرد، ولی در عمل ثابت شده است که اغلب تحولات بزرگ در آموزش و پرورش ریشه در تجربیات ، تلاش علمی و عملی معلمان هوشمند و آینده نگر داشته است.
وی با اشاره به اینکه درگوشه و کنار کشور ما ، معلمان توانمند و خلّاقی هستند که با ابتکار و نوآوری، فناوری را با آموزش تلفیق می کنند ،خاطر نشان شد: معلمان به شیوه های متفاوت ،هر چند با امکانات اندک ، رایانه ، روش های نوین آموزشی و پژوهش را به کلاس درس می برند.
وی بیان کرد: امروزه معلمان توانسته‌اند تا با بکارگیری علم و فناوری های جدید اطلاعاتی ، روش هایی نو خلق‌کنند و کلاس ‌درس را از محدوده چهار دیواری خارج کنند و این همه از برکت بکارگیری اندیشه های نو و خلاق معلمان و کارشناسان آموزشی بوده است.
معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: رشد جوامع امروزه در گروه همگرایی و تعامل ، گفتگو و تبادل دانش و اطلاعات و فرهنگ بشری است.
سلطانیان مهم ترین شاخص های توسعه در یک کشور را کیفیت برونداد نظام آموزشی دانست و اضافه کرد: این مهم به چگونگی نظام انتقال اطلاعات برنامه ریزی شده آموزش به فراگیرندگان و نیز بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری بستگی دارد.
وی یاد آور شد: در دنیای امروز ، این امر مهم را فناوری آموزشی بر عهده دارد که استفاده بهینه از فناوری آموزشی در جریان تدریس به سبب فعال کردن حواس فراگیران ،امر آموزش را واقعی و عملی تر کرده و موجب غنی کردن کیفیت تدریس و یادگیری و کارایی تعلیم و تربیت را ارتقاء بخشیده است .
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت :درس هایی مانند علوم ، جغرافیا ، زمین شناسی ، آزمایشگاه علوم زیستی و حتّی ادبیات می توانند از وسایل تکنولوژی و کمک آموزشی مؤثر در یادگیری استفاده کنند.
سلطانیان در ادامه به اهداف این جشنواره که همان ارتقاء کیفیت آموزشی ، کسب تجربه و تبادل اطلاعات در بین دبیران دوره دوم متوسطه نظری با استفاده از روش های نوین آموزشی پرداخت و افزود: در سال تحصیلی 96-95 از سوی اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی برای دبیران دوره دوم متوسطه نظری این مسابقات در قالب جشنواره و فراخوان اجرایی شد.
وی یاد آور شد: برای دبیران البرزی این مسابقات در رشته های شیمی، زیست شناسی، آمادگی دفاعی، ریاضی، آزمایشگاه، ادبیات، زبان، الگوهای برتر تدریس، مسابقات آزمایشگاهی، مسابقه علمی عربی و رایانه اجرا شد.
وی تصریح کرد: مسابقه و آزمون علمی، مقاله نویسی ، طراحی سوال ، پوستر، تولید محتوای الکترونیکی، طرح درس نویسی، نقد کتاب فارسی دهم، طراحی سوال استاندارد ، تالیف مقاله آموزشی، تولید محتوای آموزشی، تهیه فیلم آموزشی ، طرح درس نویسی و نقد و بررسی کتاب دهم از جمله بخش های مهم این جشنواره برای دبیران دوره دوم متوسطه نظری را در البرز تشکیل داده است.
سلطانیان از بخش حضوری و مجازی جشنواره تدریس، مسابقات آزمایشگاهی ، مسابقه علمی دانش آموزی ، مقاله ، دست سازه ، برنامه نویسی، پروژه های کاربردی کتاب کار، تجزیه تحلیل نظارت بالینی و بانک سوال بعنوان دیگر بخش های این جشنواره و مسابقات تکنولوژی برای دبیران البرزی نام برد.
وی خاطر نشان شد: در این جشنواره دبیران مدارس در 12 رشته از نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش حائز رتبه های اول تا سوم و همچنین عنوان منتخب شدند.
وی تاکید کرد: برای دبیران دوره دوم متوسطه نظری که در این جشنواره موفق به کسب رتبه برتر و عنوان منتخب استانی شدند لوح تقدیر صادر و اهداء شد.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.