مهردادبابایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این2 روز پرحادثه درمجموع 27 نفر مصدوم شدند که بیشتر آنها با استفاده از بالگرد اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند.
وی در تشریح این حوادث گفت: پنجشنبه 4 خرداد ماه ، پایگاه هوایی اورژانس 115 البرز ، به 3 مأموریت اعزام شد.
وی ادامه داد: به دنبال وقوع حادثه واژگونی یک دستگاه سواری پرشیا در نجم آباد نظرآباد و اعلام حادثه به واحد ارتباطات مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی البرز ، بلافاصله 3 دستگاه آمبولانس به محل اعزام کرد.
کارشناسان فوریتهای پزشکی اعزامی پس از رسیدن به محل حادثه و بررسی وضعیت مصدومین تشخیص دادند، انتقال سریع مصدومان توسط بالگرد به مرکز درمانی تخصصی مرکز استان ضرورت دانستند.
این حادثه ساعت 9:55 رخ داده و 6 مصدوم به جا گذاشت که ازاین تعداد، 5 نفر توسط بالگرد اورژانس 115 البرز به بیمارستان البرز کرج منتقل شده و یک تن هم توسط یکی از آمبولانس های اعزامی به بیمارستان امام حسن ( ع ) واقع در نظر آباد منتقل شدند.
مأموریت دوم بالگرد پایگاه هوایی اورژانس 115 البرز به منظور انتقال مصدوم 64 ساله از شهرستان ساوجبلاغ به یکی از مرکز درمانی مجهز استان البرز بود.
حادثه بعدی که حوالی ساعت 17 روز پنجشنبه رخ داد، یک مورد تصادف بین سواری سمند و پراید در لاین شمالی اتوبان کرج قزوین ، ورودی کردان بود که سه دستگاه آمبولانس اورژانس 115 البرز به محل حادثه اعزام شد.
تعداد مصدومان این حادثه نیز 6 نفر بودند که از بین آنان 3 نفر توسط آمبولانس به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) اعزام شده و 3 نفر دیگر که دو نفر آقا و یک نفر خانم با آسیبهای شدیدتر بودند به محل فرود بالگرد ، واقع درلاین جنوبی اتوبان منتقل شده و سپس توسط بالگرد پایگاه هوایی اورژانس 115 به بیمارستان البرز کرج اعزام شدند.
روزجمعه 5 خرداد ماه نیز کادر پروازی و کارشناسان فوریتهای پزشکی البرز ، در دو پروازبه 4 مصدوم اورژانسی، خدمات درمانی پیش بیمارستانی ارائه دادند به این صورت که با اعلام حادثه سقوط مرد 41 ساله سوارکار از اسب و آسیب ستون فقرات و اندام تحتانی به اورژانس 115 البرز ، نزدیک ترین آمبولانس به محل اعزام شده و بعد از انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی برای مصدوم مورد نظر، محل حادثه را به قصد مرکز درمانی ترک کردند.
تکنسینهای اعزامی در مسیر خود با حادثه تصادف موتورسیکلت و خودرو پراید مواجه شدند.
این حادثه 2 مصدوم 20 و 21 ساله داشت که هر دو دچار آسیب اندام تحتانی بودند، به ناچار بعد از بی حرکت سازی اندام های آسیب دیده هر 2 مصدوم را به محل فرود بالگرد در اتوبان انتقال داده و بالگرد پایگاه هوایی اورژانس 115 البرز آنان بیمارستان البرز کرج انتقال داد .
بابایی گفت: در آخرین ساعت پروازی عصر جمعه نیز،با اعلام نیاز انتقال کودک 5 ساله با مشکل برق گرفتگی از بیمارستان امام جعفر صادق (ع ) به ستاد هدایت عملیات بحران مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی 115 البرز، هماهنگی لازم برای انتقال هوایی این مصدوم برای اولین بار به بیمارستانی در تهران فراهم شد.
7410/ 6155 خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.