به گزارش ایرنا ، سید حمید طهایی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه البرز افزود:دراستان البرز شاهد مشارکتی گسترده بودیم به نحوی که حتی هیچ روستایی نبود که شرایط برگزاری انتخابات را داشته باشد و انتخابات در آن برگزار نشود.
استاندار البرز در ادامه تحلیل خود را با آماری از روند مشارکت داوطلبان خاطرنشان کرد و گفت: بیش از 3800 نفر نامزد ورود به شوراهای اسلامی شهر و روستاها بودند.
طهائی خطاب به نمایندگان انتخاب شده از سوی مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا اضافه کرد: قانون علاوه بر اینکه انتخاب مردم را در گزینش نمایندگان شوراها حایز اهمیت قرار داده به همان میزان نیز تکالیف بر عهده این افراد قرار داده است تا به بهترین نحو ممکن خدمت رسانی داشته باشند.
وی افزود: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشراف کافی بر قوانین می توانند بهترین تصمیم گیری ها را داشته باشند.
استاندار البرز همچنین خطاب به مدیران با بیان اینکه نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی و خدمتگزاران در دستگاه های اجرایی در یک موضع که همان اجرای اصل «خدمتگزاری» تکلیف دار هستند، تأکید کرد: دستگاه های اجرایی نیز باید به عنوان بازوی نمایندگان مردم در شوراها کمک کنند تا در چارچوب قوانین و مقررات نقش شوراهای اسلامی به نحو احسن محقق شود.
طهائی آموزش نمایندگان شوراهای اسلامی و اجرای قوانین را نیز دو اصل اساسی برای موفقیت نمایندگان مردم دانست.
استاندار البرز با اشاره به مشارکت 79 درصدی مردم در پای صندوق های رای گفت: ثبت 79 درصد مشارکت در انتخابات سال 96 گواه صادقی بر روند مطلوب مشارکت سیاسی مردم در این استان بوده است.
وی با مقایسه میزان مشارکت مردم در انتخابات این دوره خاطرنشان کرد: در سال 92 میزان مشارکت مردم در استان البرز 75 درصد بود و در سال 96 این رقم به 79.1 درصد رسید.
طهائی همچنین بیان کرد: در سال 92 میزان آرا مردم به دکتر روحانی 51 درصد بود که در این دروه به 67 درصد رسید و البرز را در جایگاه ششم مشارکت انتخاباتی در سطح کشور قرار داد.
وی با بیان اینکه حضور 45 میلیونی مردم پای صندوق های رأی حرکت کوچکی نبود، گفت: باید قدردان این حرکت آگاهانه باشیم.
طهائی در ادامه از تلاش های مجریان برگزاری انتخابات، مسئولان در هیات های اجرایی و نظارتی و همچنین دستگاه ها در سطح کشور و استان نیز مراتب قدردانی را داشت.
در ادامه این شورای استانی، مصوبات کارگروه تخصصی عمران و امور زیر بنایی طرح، بررسی و تصمیم گیری شد و عملکرد دستگاه ها نیز در روند اجرای مصوبات مورد ارزیابی قرار گرفت.
8029/ 6155 خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.