فردین حکیمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: معادن به عنوان یک ثروت ملی هستند که بهره برداری از آن ها برای تهیه مصالح و رفع نیازهای بشر ضروری بوده لیکن بهره برداری از این معادن می بایست با رعایت اصول و ضوابط زیست محیطی باشد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ گفت : با وجود ظرفیت های مواد معدنی در استان البرز به ویژه در محدوده تهراندشت ساوجبلاغ ، رعایت اصول و معیارهای زیست محیطی باید مورد توجه صاحبان معادن قرار گیردو در صورت تداوم روند بهره برداری غیراصولی از معادن فوق ، این منطقه به لحاظ زیست محیطی همواره به عنوان یکی از نقاط آسیب پذیر وکانون بحرانی و مکانی بالقوه برای بروز مخاطرات زیست محیطی خواهد بود.
وی ادامه داد: رها سازی معادن متروکه و شن چاله های باقی مانده ناشی از پایان عمر معادن از مخاطرات زیست محیطی در شهرستان ساوجبلاغ به شمار می رود.
حکیمی گفت: معادن متروکه اکنون به عنوان محلی برای تخلیه نخاله های ساختمانی، زباله ها و گاها تخلیه پسماندهای صنعتی تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: به علت وجود راه های دسترسی متعدد، امکان کنترل و پیشگیری از تخلیه پسماندها توسط دستگاه های مسئول در این مکان ها مشکل شده است.
حکیمی با اشاره به گشت های کارشناسان محیط زیست به صورت مستمرشبانه روزی گفت : تاکنون از 2 مورد تخلیه پسماندهای صنعتی در منطقه جلوگیری شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند که انتظار می رود دستگاه های متولی براساس قانون مدیریت پسماند تکالیفی بر عهده آنها می باشد به وظایف قانونی خود در اینخصوص عمل نمایند.
6155/1535 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.