به گزارش ایرنا، دکتر ناصر محمدپور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم هماهنگی و مشارکت موسسه رازی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: استحصال فرآورده های جدید از سموم، در مرحله مطالعات بالینی به تاییدیه ها و مجوزهای ویژه ای احتیاج دارند.
وی اظهار داشت: به همین منظور باید کارگروه هایی تشکیل شود تا با در نظر گرفتن مساعدت های لازم، راحت تر مسیر مطالعات بالینی طی شود.
وی در خصوص حفاظت از نسل جانوران سمی و تفاهم نامه ای که با سازمان محیط زیست و این موسسه در این خصوص منعقد شده، گفت: طبق این تفاهم نامه، موسسه رازی میزان نیاز کشور برای تولید پادزهر را از وزارت بهداشت دریافت می کند و پس از برآورد مقدار سم و تعداد جانوران مورد نیاز، سم گیران این موسسه به مناطق مختلف کشور مراجعه کرده و بر اساس تفاهم نامه با محیط زیست، نسبت به سم گیری از مارها در محل اقدام می کنند.
رئیس بخش جانوران سمی موسسه رازی خاطرنشان کرد: فرآیند تولید پادزهر بسیار پیچیده و طولانی بوده و حدود یک سال به طول می انجامد اما از افتخارات ایران است که این صنعت در کشور سابقه ای طولانی دارد و موسسه رازی، طی برنامه ای بشر دوستانه این صنعت را به کشورهایی نظیر هندوستان و تونس نیز منتقل کرده است.
محمدپور هزینه بر بودن تحقیقات و فرآیند تولید در این زمینه را از محدودیت های موجود در این حوزه برشمرد و گفت: این امر سبب بالا بودن هزینه تمام شده فرآورده می شود، اما زیر قیمت در اختیار مصدومین گزیده شده قرار می گیرد، در این راستا لازم است برای گسترده تر شدن فعالیت های تحقیقاتی، یارانه های خاصی برای موسسه در این زمینه در نظر گرفته شود.
وی در ادامه به لزوم هماهنگی و مشارکت موسسه رازی با دانشگاه های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و افزود: استحصال فرآورده های جدید از سموم، زمانی که به مرحله مطالعات بالینی می رسند به تاییدیه های مطالعات بالینی و مجوزهای اخلاق پزشکی احتیاج دارند، به همین منظور نیاز است کارگروه هایی تشکیل شود تا با در نظر گرفتن مساعدت های لازم، راحت تر مسیر مطالعات بالینی طی شود.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.