به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عباس مسعودی روز سه شنبه در نشست خبری که با موضوع تبیین و تشریح برنامه های قرآنی تبلیغات اسلامی البرز ویژه ماه مبارک رمضان برگزار شد, افزود: قرآن کتابی برای تمام اعصار است که پاسخ تمام سلایق، افکار، آیین ها و زمان ها در نهفته شده است.
وی اظهار داشت: قرآن مکمل دیگر کتب آسمانی است و هر چه در انجیل و زبور آمده را در دل خود دارد و تمام ادیان می توانند از آن بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه دانشمندان و محقفان زیادی از قران بهره متد می شوند, گفت: متاسفانه فرهنگ استفاده مطلوب از قرآن به خوبی در بین مسلمانان و شیعیان جانیفتاه و از ان غافل هستند.
مسعودی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ قرانی نیازمند قلم اصحاب رسانه هستیم, افزود: البرز استانی ویژه و خاص است که درگیر بسیاری از آسیب ها بوده و معبر تعداد زیادی از استان ها است.
وی بیان داشت: در البرز 4 زندان وجود دارد که 2 زندان مربوط به استان تهران است که این امر موجب آسبب های زیادی ناشی از خرده فرهنگ ها می شود.
وی گفت: تبلیغات اسلامی برای کمرنگ شدن این اسیب ها و استفاده بهینه از این خرده فرهنگ ها برنامه های مختلف قرانی برگزار می کند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز افزود: تبلیغات اسلامی در سال گذشته 23 برنامه شاخص قرانی برگزار کرد که اموزش 600 نفر در کلاس های حفظ قران, اموزش روخوانی و روانخوانی قران برای 800 نفر و بازاموزی قران کریم برای 250 نفر از معلمان قرانی از جمله این برنامه ها بوده است.
وی برگزاری اردوهای آموزشی تفریحی استعدادهای درخشان قرانی و کارگاه اموزشی سبک زندگی قرانی را از دیگر این فعالیت ها دانست و افزود: در خانه ها انس با قران کریم کم شده به طوریکه قبلا با صدای قران از خواب بیدار می شدیم ولی اکنون فقط در بعضی از مجالس و ماه مبارک رمضان ممکن است قرآن بدست بگیریم.
مسعودی برگزاری 2 جشنواره قرانی کودک و نوجوان, برگزاری 50 کرسی ثابت تلاوت قران کریم, اموزش و ترجمه مفاهیم قرانی برای 264 نفرو برگزاری 25 محفل انس با قران از دیگر این برنامه ها است.
وی گفت: از دیگر این برنامه ها مراسم با قران در زلال اعتکاف و همایش تخصصی حافظان قران برای 100 نفر و برگزاری 70 مراسم تثبیت محافل قرانی مردمی در منازل و حمایت از 8 باب خانه قرانی است.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.