به گزارش ایرنا، حبیب الله مسعودی فرید روز سه شنبه درآیین گشایش مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در کرج افزود:برنامه کاری سازمان بهزیستی طی 2 سال گذشته در زمینه کودکان خیابانی تغییر یافته و به سمت رویکردهای مبتنی بر توانمند سازی و خروج کودکان از چرخه کار رفته است.
وی اضافه کرد: براین اساس تحقق این امر بدون توجه به خانواده های کودکان کار امکان پذیر نیست و به همین منظور طرح مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده را در استان های تهران ، البرز، خوزستان، همدان و چهارمحال و بختیاری به صورت آزمایشی انجام دادیم.
مسعودی فرید با موفقیت آمیز خواندن این طرح اظهار داشت: در این مراکز که با همکاری موسسات غیردولتی و سازمان های مردم نهاد برپا شده اند افراد با کودکان کار ارتباط گرفته و ضمن ارائه خدماتی مانند دادن یک وعده غذا،خدمات بهداشتی و آموزشی و تحصیلی و برای کودکان بالای 15سال حرفه آموزی در اولویت قرار گرفته است.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد:ارتباط گرفتن با خانواده های این کودکان یکی دیگر از فعالیت های این مراکز با هدف توانمند سازی اعضای دیگر این خانواده ها است .
وی افزود:در این صورت این افراد توانمند در خانواده های کودکان کار وخیابان را می توان به سمت حرفه آموزی و اشتغال آورد تا این کودکان کمتر لازم باشد با هدف تامین معاش خانواده ها به خیابان بیایند.
مسعودی فرید تصریح کرد:اجرای این طرح تا کنون دردنیا با موفقیت همراه بوده است.
وی ادامه داد:سیاست ما ارتباط گرفتن با خانواده ها با هدف اصلاح و کمک به خانواده های کودکان کار و خیابان است.
مسعودی فرید گفت:نحوه شناسایی کودکان در این مراکز به صورت خود معرف و شناسایی محل کار و زندگی این کودکان کار است.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.