به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ ناصر نصیری در گردهمایی استانی مسوولان مراکز جهادکشاورزی افزود: اختصاص یک میلیارد دلار در دولت تدبیر و امید به این استان اردبیل برای مهار آبهای مرزی تحول بخش کشاورزی این استان و افزایش تولید محصولات کشاورزی را به ارمغان خواهد آورد.

وی گفت: محققان و کارشناسان ترویج بخش کشاورزی استان باید در عرصه ای که برای فعالیت هرتک تک آنها تعریف شده با جدیت حضور یابند و اصول و فنون استفاده بهینه از منابع آبی را به زارعان منتقل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تصریح کرد: استفاده بهینه از آب کشاورزی برای افزایش تولید و به حداقل رساندن هدر رفت آب کشاورزی و ترغیب زارعان به اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار و کاشت محصولات با نیاز آبی کم و با صرفه اقتصادی زیاد در دستان مروجان و کارشناسان زحمتکشی است که در تحقق اهداف نظام نوین ترویج با جدیت سعی و اهتمام می کنند.

نصیری گفت: افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی استان با اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی موجبات رونق و رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان را فراهم کرده است.

وی افزود: بکارگیری این طرح در بخش کشاورزی استان امکان دسترسی کارشناسان کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان ها را به روشهای فنی و تخصصی فراهم و بستر مناسبی را برای اثر بخشی فعالیت های بخش کشاورزی در عرصه تولید دارد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 649197
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.