خسرو ساکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی طی سال های اخیر رشد چشمگیری در دنیا یافته است و شواهد مطالعات آینده پژوهی نشان می دهد در 10 تا 20 سال آینده این حیطه از دانش جایگاه ویژه ای در طب پیدا خواهد کرد و ارزش اقتصادی آن روز به روز افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران طی 10 سال گذشته تجربه مطلوبی در این زمینه داشته و توانسته است در سطح مرزهای دانش حرکت و به دانش پایه این حوزه دست پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه کشوری سلول های بنیادی و همچنین اولین آزمایشگاه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانش آموزی در البرز فعال است، تصریح کرد: این گردهمایی به منظور آشنایی دانش آموزان کشور با علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در این استان برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز از تقویت و هدفمند کردن بخش دانش آموزی جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و فراهم کردن امکان دستیابی دانش آموزان به یافته های جدید علمی و پژوهشی ملی و بین المللی بعنوان دیگر اهداف این گردهمایی کشوری در استان یاد کرد.
ساکی در ادامه هدایت و راهنمایی دانش آموزان در جهت علایق و استعداد هایشان، افزایش سرعت ترویج و آماده سازی بسته نمایشگاهی را از دیگر اهداف این گردهمایی دانش آموزی در البرز برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: این گردهمایی در دو بخش آموزش ، ترویج و پژوهش برای دانش آموزان برگزار شد که نقش موثری در خلاقیت ذهنی و پرسشگری دانش آموزان دارد.
وی اضافه کرد: در این گردهمایی حدود 200 دانش آموز از 17 استان کشور شرکت کردند که نشانگر ظرفیت بالای دانش آموزان برای پژوهش در علوم و فناوری نوین می باشد.
ساکی تاکید کرد: امید واریم این گردهمایی آغازی برای فردای روشن تر ایران باشد.
لازم به ذکر است : دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به مدت دو روز در تیر ماه 96 از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تهران برگزار می شود.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.