به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ سرهنگ عظیم سرداری در مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان با عنوان طرح هجرت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ابتدای تیرماه امسال آغاز می‌شود و بسیجیان شرکت‌کننده در این اردو به خدمات‌رسانی به افراد مناطق محروم و روستایی اقدام خواهد کرد.

وی از اعزام 25 هزار نفر از بسیجیان استان به اردوهای جهادی خبر داد و افزود: امسال هشت هزار نفر از دانشجویان در قالب گروه‌های سه، هفت و 10 نفره در مناطق روستایی و محروم حاضر شده و از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه به خدمت‌رسانی عمرانی و عام‌المنفعه به ساکنان این مناطق می‌پردازند.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل مرمت و رنگ‌آمیزی 70 مدرسه در مناطق روستایی استان را از جمله برنامه‌های هدفگذاری‌ شده برای این اردوها دانست و بیان کرد: علاوه بر این گروه‌های جهادی در اجرای 12 طرح بزرگ و کوچک عام المنفعه در این مناطق همکاری و مشارکت می‌کنند.

سرداری با اشاره به اعزام گروه‌های پزشکی برای مداوای رایگان بیماران در مناطق روستایی استان تصریح کرد: در کنار اعزام گروه‌های جهادی برای فعالیت‌های عمرانی، 130 تیم پزشکی نیز براساس هدفگذاری‌های انجام شده به این مناطق اعزام شده و به ویزیت رایگان بیماران در مناطق روستایی و محروم استان می‌پردازند.

وی اظهار کرد: در کنار خدمات‌رسانی دارویی و درمانی رایگان و اقدامات عمرانی و عام‌المنفعه در مناطق روستایی، افراد شرکت‌کننده در قالب این اردوها به ارائه آموزش‌های هنری، فرهنگی، صنایع دستی و اجتماعی نیز می‌پردازند و به شرکت‌کنندگان خدمات آموزشی رایگان ارائه می‌دهند.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر با اعزام گروه‌های جهادی و پزشکی به مناطق محروم و دورافتاده اقدامات شایسته‌ای در راستای محرومیت‌زدایی در سطح استان انجام شده که تلاش و جدیت بر این است امسال این فعالیت‌ها را تقویت کرده و حضور اردوها را در مناطق محروم و روستایی استان افزایش دهیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 648206
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.