به گزارش ایرنا، حمیدرضا جانباز روز دوشنبه در آیین بهره برداری از سامانه آب شیرین کن اشتهارد در استان البرز، افزود: سامانه آب شیرین کن اشتهارد نمونه ای از صدها طرح به بهره برداری رسیده در مناطق محروم است.
وی ادامه داد: گاهی نقدهایی می شود که دولت توجهی به مناطق محروم نداشته است، در حالی که وقتی دولت یازدهم کشور را تحویل گرفت، شرکت های آب و فاضلاب روستایی در مرحله تعلیق و بلاتکلیفی بود و این شرکت ها در دولت یازدهم با ساختار جدید شروع بکار کردند.
جانباز گفت: وقتی نفت 100 دلار می فروختیم، اعتبارات روستایی صفر بود و در سال 94 با نفت 30 دلار افزایش اعتبار پیدا کردیم.
وی افزود: اعتبارات زیست محیطی، از نیمه 92 تا کنون بیش از یک میلیون متر مکعب به ظرفیت فاضلاب اضافه کردیم و جمعیت تحت پوشش فاضلاب به 45.1 درصد ارتقا دادیم.
جانباز گفت: امروز سرانه مصرف آب به 690 لیتر کاهش پیدا کرده و82 پروژه با همکاری بخش خصوصی و با اعتبار بیش از 5 هزار میلیارد تومان انجام شده است.
وی با قدردانی از تلاش های استاندار البرز گفت: استان البرز شرایط خاص جمعیتی دارد. در شهر کرج طی سه سال 100 هزار انشعاب جدید ایجاد کرده ایم.
وی افزود:با پیگیری های استاندار و دستور وزیر نیرو، تصفیه خانه شماره 3 را با اعتبار 50 میلیارد تومان حمایت خواهیم کرد.
جانباز ادامه داد:جمعیت تحت پوشش در البرز از 16 درصد به 26 درصد افزایش پیدا کرده و برای تکمیل طرح فاضلآب کرج 1000 میلیارد اعتبار نیاز است که از طریق فاینانس اقداماتی انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: دو طرح شبکه فاضلاب و کنار گذر شهرستان اشتهارد در استان البرز نیز در مرحله مطالعات و اجراست.
جانباز افزود: در دولت تدبیر و امید از سال 93،شرکت آبفای استان البرز برای تامین آب شرب اقدامات جهادی را آغاز کرد و 400 میلیارد تومان بمنظور توسعه آب و فاضلاب هزینه کرده است.
وی گفت:افزایش 1500 متر ظرفیت تصفیه خانه،ایجاد 65 هزار متر مکعب مخزن آب،تامین انشعاب 110 هزار واحد مسکونی از جمله این طرح ها بوده است.
اجرای طرح سامانه آب شیرین کن اشتهارد در سال 94 به دستور استاندار البرز و با پیگیری های استان در سطح کشور طی زمان کوتاهی انجام شد و صبح امروز در مراسمی رسمی به بهره برداری رسید.
8029 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.