داریوش بیات نژاد روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این درحالی است که تا قبل از آغاز فعالیت دولت یازدهم شاهد واگذاری یک هزار و 840 واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی بودیم .
وی ادامه داد: امروز شمار مراکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بهزیستی استان البرز از 750 مورد در دولت ' تدبیرو امید' به یک هزار و 403 مورد رسیده است .
بیات نژاد گفت: تعداد مراکز تخصصی امورا جتماعی نیز از 232 مورد درسال 92 به 517 مورد در سال 95 رسیده است.
وی خاطرنشان کرد:راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی در شهرستانهای نظرآباد، ساوجبلاغ و فردیس برای ارائه خدمات تخصصی و دردسترس به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی که این برنامه شامل مرکز مداخله در بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن 123، خدمات اورژانس اجتماعی سیار و پایگاههای خدمات اجتماعی ازدیگر اقدامات موثر دولت در حوزه اجتماعی البرز است .
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت:به روز رسانی سیستم خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی شهرستان کرج، راه اندازی مرکز مستقل مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در مرکز استان برای ارائه خدمات به متقاضیان طلاق توافقی معرفی شده از طرف دادگستری و سایر افرادی که به نحوی با آسیب طلاق مواجه می باشند و فعال کردن واحد های مشاوره کاهش طلاق در شهرستانهای نظرآباد، ساوجبلاغ، طالقان و اشتهارد نیز از جمله فعالیت های قابل توجه در طول دولت یازدهم است .
وی یادآورشد: راه اندازی مرکز حمایتی ـ آموزشی کودک و خانواده در شهرستان کرج با همکاری بخش غیر دولتی برای ارائه خدمات به کودکان خیابانی و خانواده های شان ، راه اندازی پایگاههای خدمات اجتماعی در مناطق آسیب خیز و حاشیه ای شهرستانهای استان، اجرای طرح حمایت اجتماعی از کودکان بازمانده از تحصیل فقیراز دیگر اقدامات موثر دولت در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای جامعه هدف بهزیستی البرز است.
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: همچنین با اجرای برنامه های کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ازجمله ، برگزاری و پیگیری جلسات شورای ساماندهی کودکان خیابانی ، تنظیم سند کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی و به روز رسانی سالیانه طبق اطلاعات و آمار روز، اجرای طرح حمایت اجتماعی از کودکان بازمانده از تحصیل طی سه سال اخیر، تنظیم سند کاهش طلاق استان ، تنظیم پیش نویس سند پروژه ملی کاهش طلاق و ارائه به قوه قضاییه در تلاش هستیم گامهای موثرتری برداریم .
وی یاد آورشد: در بخش پژوهش نیز با توجه به تاکید دولت یازدهم ، اجرای طرح پژوهشی تحت عنوان بررسی مقایسه ای آمار طلاق مرکز کاهش طلاق استان البرز طی سالهای 90 لغایت 94 و ارائه الگوهای بومی خانواده های متقاضی طلاق استان، تحقیقاتی انجام پذیرفت .
بیات نژاد افزود:براساس این پژوهش با جامعه آماری 12هزار و 628نفر و نمونه آماری 388 نفری از مراجعین به واحد مشاوره و مددکاری بهزیستی طی سالهای 90 لغایت 93 صورت گرفته ، یافته های این پژوهش حاکی از مجموعه عوامل همبسته در میان زوجین متقاضی طلاق بوده و نتایج این پژوهش منجر به ترسیم 4 الگوی بومی از علل و عوامل منجربه طلاق شد که شامل اعتیاد، دوستی خیابانی و ازدواج، دخالت اطرافیان و عدم ثبات شغلی است.
وی با تاکید بر نگاه مثبت دولت به حوزه مطالعه و پژوهش قبل از اجرا افزود: اجرای پژوهش با عنوان 'بررسی رابطه رشد اقتصادی و تورم ، با شاخص های آسیب های اجتماعی (فقر و نابرابری درآمد) در مناطق شهری و روستایی که نتایج این پژوهش حاکی از این است که رشد اقتصادی طی بازه های مختلف زمانی منجر به کاهش فقر و کاهش نابرابری درآمد ، تورم ، طی بازه های مختلف زمانی منجر به افزایش فقر و کاهش نابرابری درآمد با ضرایب متفاوت می شود نیز از دیگر اقدامات پژوهشی بوده است .
مدیرکل بهزیستی البرز با اعلام اینکه این موارد گوشه ای فعالیت های انجام شده در حوزه های مختلف برای جامعه هدف بهزیستی است ،خاطرنشان کرد: اجرای پژوهش با عنوان' بررسی پایداری سازش های زوجین مراجعه کننده به مراکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در شهرستان کرج' . نتایج این پژوهش نشان می دهد مشاوره های مرکز کاهش طلاق توانسته تأثیر مثبتی بر سازگاری زوجین متقاضی طلاق داشته باشد نیزدراین سالها مدنظر قرارگرفت .
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.