به گزارش ایرنا احمد فاضلیان روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بازرسی البرز افزود: بیش از سه دهه هزینه و وقت زیادی برای قانون گذاری صرف شده ، اما برای قانون گرایی و ترویج قانون گرایی کمترین کار ممکن صورت گرفته و از این امر غفلت شده است.
وی اضافه کرد: این یک واقعیت تلخ است که در بخشی از بدنه اجتماع قانون گریزی یک مهارت است آنهایی که این توان را دارند که قانون را دور بزنند و خلاف قانون عمل کنند این را برای خودشان یک موفقیت و یک نوع زرنگی می دانند.
و ی با بیان اینکه یکی از شاخصه های مهم جوامع توسعه یافته قانون گرایی است اظهار داشت: امروز با مشکلی به نام فساد اداری مواجه هستیم که این فساد اداری در نهایت سبب فساد اقتصادی می شود که باز هم مهم ترین عامل در فساد اداری قانون گریزی است.
رئیس کل دادگستری البرز ادامه داد: در کنار قانون گریزی مسایلی چون عدم اهتمام به مسایل فرهنگی و اجتماعی، بی ثباتی اقتصادی ، تورم، رکود ، کاهش درآمد ، کاهش قدرت خرید مردم ، توزیع ناعادلانه ثروت و درآمد نیز می توانند زمینه ساز فساد اداری باشند.
فاضلیان با اشاره به اینکه مهم ترین اقدامات برای جلوگیری از فساد اداری ایجاد استراتژی پیشگیرانه است، تصریح کرد: ارائه آموزش های لازم به مردم در زمینه مبارزه با فساد و آگاه سازی هر چه بیشتر آنان از قوانین و مقررات یکی دیگر از عوامل مبارزه با فساد اداری است.
وی ادامه داد: همچنین ایجاد دولت االکترونیک یکی دیگر از راهای مبارزه با فساد اداری است و باید نقش عوامل انسانی را در نظارت ها به حداقل برسانیم.
وی ادامه داد: توجه به نقش رسانه ها یکی دیگر از مهم ترین عواملی است که در جلوگیری از فساد اداری تاثیر گذار باشد همانگونه که در مساله املاک نجومی این رسانه ها بودند که با آگاه سازی خود سبب شد تا این جریان روشن شود.
فاضلیان گفت: آگاهی مدیران در حوزه اداری و توجه به مسایل معیشتی و رفاهی کارمندان از دیگر عواملی است که در جلوگیری از فساد اداری نقش بسیار زیادی داارد.
وی با اشاره به اینکه در نظام اداری نیازمند یک انقلاب و تحول عمیق هستیم تاکید کرد: یک بار برای همیشه این مشکلات در حوزه اداری باید حل شود.
در ادامه این مراسم از زحمان سعید دهقان مدیر کل سابق بازرسی البرز تقدیر و احمد علی آبادی فراهانی به عنوان مدیر کل جدید بازرسی استان معرفی شد.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.