به گزارش ایرنا، عباداله کامکار پیش از ظهر شنبه در بازدید از روند احیای یک واحد پرورش و تکثیر ماهی با اشاره به اینکه این واحد 9 سال بدون استفاده بود، افزود: این مجموعه 60 سال قدمت داشته و به دلیل موقعیت مکانی و شرایط آب و هوایی از ارزش بالایی برخوردار بود.
وی ادامه داد: سال 94 این مجموعه از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شده و ظرف مدت 18 ماه عملکرد بسیار خوبی داشته است.
کامکار گفت: سال 95 سوله تکثیر و پرورش بچه ماهی احداث شد که در این زمینه از همکاری کارشناسان نروژی و دانمارکی نیز بهره برداری شد.
وی افزود: اکنون 32 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند که با اجرای طرح توسعه این میزان به 60 نفر به صورت مستقیم و بیش از 100 نفر به صورت غیر مستقیم افزایش خواهد داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز خاطرنشان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید همواره در کنار تولیدکنندگان بوده و برای حل معضلات آنها در اسرع وقت اقدام می کند.
وی گفت: واگذاری این واحد پرورش و تکثیر ماهی از بخش دولتی به بخش خصوصی از جمله اهداف دولت بوده که در استان البرز نیز اجرایی شد.
مجموعه پرورش ماهی با ظرفیت بهره برداری از 15 میلیون قطعه بچه ماهی احیا شد
مدیر اجرایی مجموعه پرورش و تکثیر ماهی در حصار کرج گفت: این مجموعه 60 ساله پس از 9 سال با سرمایه بخش خصوصی و تعامل دولت برای رفع معضلات پیش رو با ظرفیت بهره برداری از 15 میلیون قطعه بچه ماهی احیا شد.
محمدعلی صالحی در ادامه این بازدید با اشاره به ظرفیت های این مجموعه افزود: حدود 9 سال از این مجموعه 60 ساله با موقعیت مکانی و آب و هوایی مطلوب، هیچ گونه بهره برداری صورت نمی گرفت.
وی ادامه داد: از سال 93 مجموعه به بخش خصوصی واگذار شده و روند امور احیا با تسریع بیشتری دنبال و مجموعه از شکل سنتی به صنعتی تبدیل شد و اکنون ظرفیت بهره برداری از 15 میلیون قطعه بچه ماهی در سال با 300 تن ماهی پرواری وجود دارد.
صالحی گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در جهت رفع معضلات عدیده این مجموعه مساعدت بسیار خوبی داشت از این رو با تعامل بخش خصوصی و حمایت های دولتی این مجموعه با ظرفیت های ویژه دوباره راه اندازی شد.
وی افزود: هفته آینده در سالنی که به همین منظور احداث شده اولین تخم ماهی از دانمارک وارد می شود و کل مجموعه تست خواهد شد.
مدیر اجرایی مجموعه پرورش ماهی در حصار کرج خاطرنشان کرد: تامین بچه ماهی و غذای ماهی با آزمایشگاه مرجع بیماری سنجی از طریق شبکه آنلاینی که با نروژ و دانمارک ایجاد شده دنبال خواهد شد.
1535/6155خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.