به گزارش خبر آنلاین وبه نقل از پایگاه خبری مدیریت شهرکرج، محمد رضا رضاپور عنوان کرد: توسعه اقتصادی در شهر، توسعه فرهنگی و اجتماعی را نیز به دنبال دارد و می توان گفت ریشه اقتصادی، تمام جوانب را تحت تاثیر خود قرار می دهد ضمن اینکه حرکت رو به رشد و توسعه متوازن همه بخش ها را هم تسهیل می کند.
معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج اظهار داشت: در توسعه متوازن شهر علاوه بر رابطه متقابل میان بخش خصوصی و شهرداری، بدون مشارکت شهروندان تحقق این روند دچار مشکل می شود و رسیدن به درک مشترک میان این سه بخش توسعه پایدار را رقم می زند.
رضاپور ادامه داد: رشد چشمگیر جمعیت شهری و حرکت جهانی به سمت شهرنشینی، راه های رسیدن به توسعه پایدار شهر و رونق اقتصادی را با چالش مواجه کرده و بدیهی است این موضوع روش های تامین مالی شهری را برای شهرداری ها دو چندان می کند و برای رسیدن به رشد اقتصادی تکیه بر شیوه های مرسوم دیگر کارآمد نیست.
این مسئول اضافه کرد: بر این اساس تنوع بخشی به مباحث مالی و استفاده از روش های نوین مبتنی بر اقتصاد مقاومتی ضرورت پیدا می کند و در این راستا تقویت مشارکت بخش خصوصی، تامین مالی دانش بنیان، مشوق های کارآمد و مطلوب تامین مالی شهری بسیار راهگشا بود و می توانند در ارائه مدل های شهری موثر باشد.
وی گفت: مدیریت شهری کرج بر آن است تا عمل به اقتصاد مقاومتی تنها در حد شعار نباشد و با استفاده از پتانسیل های مادی و معنوی همچنین بهره مندی از ذخایر و ظرفیت های بالقوه، راه پیشرفت و توسعه شهری را طی کند؛ در این حوزه اقتصادی متکی بر دانش، فن آوری و تولیدمحور، پویا و پیشرو بوده و راه رسیدن به هدف مذکور را تسهیل می کند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 645199
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.