مسعود مهران نیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس سرشماری سال 95، این تعداد دانش آموز واجدین شرایط رای در ردیف رای اولی های استان قرار گرفته اند.
وی اظهار کرد: رای اولی ها، همگام با سایر شهروندان البرزی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به پای صندوق‌های رای می‌آیند تا در این همایش ملی - سیاسی شرکت کنند.
وی بیان کرد: رای اولی ها در پای صندوق های رای حاضر می شوند تا میزان مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد و همچنین اعلام کنند که در عرصه انتخابات حتی یک رای هم تاثیر گذار است.
وی با اشاره به نقش مهم حضور مردم در انتخابات یاد آور شد: برگزاری انتخاباتی باشکوه در کشور زمانی شکل می گیرد که هر ایرانی واجد رای با انتخابی آگاهانه در پای صندوق های رای حاضر شود و با رای خود به ارتقاء اعتبار کشورش کمک کند.
وی یاد آور شد: رای اولی ها در هر دوره از انتخابات شور و نشاط خاصی در فضای سیاسی- اجتماعی کشور ایجاد می کنند زیرا این شهروندان تازه نفس می خواهند نخستین حضور و مشارکت در عرصه سیاسی را تجربه کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: رای اولی ها در اولین تجربه رسمی خود در میدان انتخابات ضمن نقش آفرینی، بلوغ سیاسی اجتماعی خود را با انتخابی آگاهانه جاری می سازند.
مهران نیا گفت: الگوی جمهوری اسلامی بر دو اصل جمهوریت و اسلامیت نهاده شده است لذا از خداوند شاکریم که در عصر جمهوری اسلامی به ملت سربلند ایران این افتخار را عطا کرده تا آزادی، استقلال، حق تعیین سرنوشت، آشنایی با حقوق شهروندی و ارزش های اجتماعی را تجربه کند.
وی در ادامه به برکات و دست آوردهای انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) پرداخت و افزود: جمهوری اسلامی ایران متکی بر ظرفیت های ارزشمندی است که از دین اسلام به ما رسیده به گونه ای که این انقلاب به الگوی بی همتا ی مردم سالاری برای آزادگان جهان معرفی شده است.
مهران نیا یاد آور شد: انقلاب اسلامی که متکی به رای و اراده ی مردم بوده است، برای رسیدن به شایسته سالاری در هر انتخابات به نظر مردم مراجعه می کند تا بهترین را برای اداره جامعه برگزیند.
وی اضافه کرد: برای آشنایی دانش آموزان رای اولی البرز با انتخابات و نقش مشارکت مردم در انتخابات ، برگزاری همایش رای اولی ها در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش این استان در دستور کاری - اجرایی قرار گرفته است.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.