به گزارش ایرنا، حاجی رضا شاکرمی روز سه شنبه در مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان کرج در تالار میلاد با بیان اینکه 7 هزار زندانی داریم اظهار داشت: انتظار ما از سمن ها و نهادهای حمایتی این است که از خانواده های زندانیان حمایت کرده که البته این حمایت ها باید به صورت قانونمند باشد تا در آینده فرزندان این افراد مانند والدین خود دچار آسیب های اجتماعی نشوند.
وی با اشاره به اینکه بحث توانمند سازی را در حال پیگیری هستیم گفت: خانواده های زندانیان پس از اینکه سرپرست خانواده به زندان می رود دچار مشکلات معیشتی می شوند به همین منظور باید جامعه را هر چه بیشتر تحریک کرد تا به این افراد آسیب پذیر را کمک کرد .
شاکرمی گفت: یک زندانی وقتی دوران محکومیت خود را سپری می کند و از زندان خارج می شود جایی در جامعه ندارد و به این افراد اعتماد نمی شود و این مساله خانواده هایشان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز افزود: انتظار ما از سمن ها و نهادهای عمومی این است که هر چه بیشتر به افراد نه تنها کمک مالی بلکه کمک های معنوی نیز بشود.
شاکرمی ادامه داد: نهادهای مراقبت پس از خروج نیز باید به گونه ای حرکت کنند که هم زندانی را اصلاح و هم منشا ثمر کنیم.
وی در خصوص رای باز زندان ها گفت: زندانی را باید از زندان بیرون بیاوریم و مشغول کنیم، هر کدام از افراد که می توانند در این راه قدم بردارند و این افراد را به شرکت به شهرداری معرفی کنند،خودتان پیشقدم شود و اجازه ندهیم که این قشر آسیب پذیر بیشتر آسیب ببیند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز افزود: شهرداران مناطق و شرکت ها باید یک برنامه ریزی دقیق برای اشتغال این افراد بکنند چرا که شهرداری و شرکت های بسیار زیادی در استان وجود دارد که دارای ظرفیت های بسیار زیادی هستند و از این ظرفیت برای اشتغال این زندانیان می توان بهره برد.
شاکرمی گفت: تمام کسانی که به زندان رفته اند خلافکار نیستند و وقتی فرد در زندان تحمل مجازات کرد پس از خروج از زندان ، مراقبت های پس از خروج باید در مورد وی اعمال شده و زمینه هایی ایجاد کنیم تا بار دیگر به آغوش جامعه بازگشته و با اشتغال بتوانند خود و خانواده هایشان را سر و سامان بدهند.
وی با اشاره به انتخابات پیش روی در 29 اردیبهشت ماه اظهار داشت: نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در تبلیغات و جلسات خود این موضوع را فرهنگ سازی تا به زندانیان و خانواده های آنان کمک های مالی و معنوی شود و به واقع از جامعه طرد نشوند.
شاکرمی در ادامه به عملکرد انجمن حمایت از زندانیان کرج در سال 95 اشاهر و تصریح کرد: رتبه دوم کشوری را در سال گذشته انجمن حمایت از زندانیان البرز به خود اختصاص داده است .
وی ادامه داد:در زمان حاضر بیش از 300 خانواده زنداین تحت پوشش این انجمن هستند .
پرداخت سبد کالا به خانواده های مدد جویان ، کمک جهت آزاد سازی 33 زندانی ، کمک به مراکز تامینی و ارائه خدمات موردی،بهداشت و درمان و جهیزیه به خانواده های مدد جویان بخشی از فعالیت این انجمن در سال گذشته بوده است.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.