داریوش شهابی فر کارشناس ارشد مدیریت شهری*: شهر چون موجود زنده ایست که نفس می کشد، رشد می کند، با مشکلات دلش می گیرد و با خنده های شهروندان می خندد.
امروزه اگر حال شهرمان خوب نیست، باید فکر چاره بود. شاید محیط آلوده باشد و یا شاید ... هزاران کاش و شاید و باید دیده می شود که بعضا این حال خراب را تشدید می کند.
در چنین شرایطی مدیریت شهری نقش پزشک را ایفا کرده و برای حال خوب شهرمان دارو تجویز می کند.
مدیریت شهری در این شرایط با رویکردی چاره جو در صدد بهبود این وضعیت بر می آید و متناسب با شرایط حاکم دست به کار می شود.
در بسیاری از شهرستان ها خصوصا شهرستان فردیس با جمعیتی جوان نیازمند تصمیم گیری های کارشناسانه است تا با پیگیری های مستدام به حال خوب این بخش نیز کمک کند.
گفتنی است با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و معیشتی مردم راهکارهایی باید انتخاب شوند که به رشد بیشتر این شهرستان بر طبق موازین اصولی کمک های شایانی شود. در واقع این شهر نیاز به نفس دارد. نیاز به تبیین برنامه برای چیدمان پارامترهای شهری. پارامترهایی که هرکدام به نوبه خود می تواند برای این شهرستان حکم حیات باشند.
این یک تکلیف کلی است که قلبمان برای شهری که از هوای آن نفس می کشیم بتپد و این یک وظیفه سنگین بر دوش شوراییان استقلال یافته فردیسی است که بتوانند آن طور که باید و شاید بر مشکلات فائق آیند و دست به کارهای اجرایی زنند. اجراییاتی که هرثانیه شهر را گامی به سمت توسعه نزدیک کند.
این ستودنی است که رشد شهر و حال خوب آن از اولویت های هر شخص باشد. چه در مقام اجرایی و چه در مقام شهروندی.
مهم آن است که هرکس در جایگاه خود بتواند تاثیرگذار باشد و بی شک شهر خوب نیازمند حمایت شهرواندانی است که با تعصب و غیرت به شهر و آبادانی آن بها می دهند.
مطمعنا مردم فردیس نیز از این قاعده مستثنا نیستند و با تعصب و ارق نسبت به شهرستان خود، به دنبال آن هستند که بهترین اتفاق ها را رقم بزنند و با تلاش های مکرر و هوشمندانه خود به آنچه که لایق آن هستند برسند.
شهرستان فردیس بنا به موقعیت خاص خود نیاز به نگاه های ویژه تری به نسبت شهرستان های دیگر دارد؛ لذا تلاش ها بر آن است که علی رقم استقلال در شورا و فرمانداری، در مقوله شهرداری نیز به استقلال دست یابد و از این طریق با نگاهی جامع به جای جای این شهرستان، برای حل معضلات و مشکلات تصمیم گیری کند.
این مهم تلاش دستگاه های اجرایی و تخصص عوامل تصمیم گیرنده را می طلبد تا بتواند با روند صعودی به آنچه در سر دارد، دست یابد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 641514
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.