به گزارش ایرنا، علی باقرزاده روز دوشنبه در جریان تجلیل از معلمان برتر شهرستان ساوجبلاغ، افزود: در مقایسه با سال های 85 تا 90 این میزان دو دهم درصد رشد کرده است که نسبت به استانداردهای جهانی 2.8 دهم رشد نشان می دهد.
وی افزود: هدف سازمان نهضت سوادآموزی با سواد کردن افراد زیر 50 سال است و در این گروه سنی هم 28.2 رشد مشاهده می شود.
باقرزاده افزود: سازمان نهضت سوادآموزی موفق شده در این 5 تا 6 سال بین 20 تا 24 هزار نفر از نوجوانان 10 تا 19 سال را با سواد کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حدود 20 هزار نفر از اتباع خارجی در کشور آموزش دیده اند، گفت: سالانه تعداد 120 تا 130 هزار نفر از اولیا هم از نعمت خواندن و نوشتن بهره مند شده اند.
وی گفت: بهره گیری از ظرفیت بخش غیر دولتی در سال های اخیر موجب شده بیش از 70 هزار فرصت شغلی جدید که آنها را تحت عنوان آموزش دهنده می شناسیم، ایجاد شود و مجلس هم دنبال سازکاری برای جبران خدمات این افراد و تبدیل وضعیت آنها است و این موضوع در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.
باقرزاده افزود: قانونی در شهریور 95 به تصویب رسیده و بر اساس آن قانون آموزش دهندگان، مربیان پیش دبستانی، نیروهای حق التدریس غیرمستمر و همچنین آنهایی که در شر کت های خدماتی با آموزش و پرورش همکاری دارند، هر جایی که آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه است به عنوان حق التدریس معلم یا دبیر از آنان استفاده کند.
1535/6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.