سیدعابدین موسوی زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: تاسیس این کانون با همکاری اداره بهزیستی فردیس انجام می شود.
وی گفت: درکانون غنچه های هلال، فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی درقالب چاپ ماهنامه های آموزشی
فرهنگی آموزش داده می شود.
وی افزود: در این ماهنامه ها مطالب به صورت شعر،داستان،نمایش وقصه منتشر می شود و لوح فشرده آموزشی در اختیار کودکان قرار می گیرد.
موسوی زاده افزود: فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای نقش آفرینی مراکز پیش دبستانی به عنوان کانون کسب تجربیات تربیتی و بستر سازی مناسب ترویج و نهادینه سازی فضایل اخلاقی فرهنگ نوع دوستی و انسجام اجتماعی از اهداف این کانون است.
وی اظهار داشت: در این کانون غنچه های هلال احمر در مراکز پیش دبستانی کارگروهی و کمک به هم نوعان را می آموزند و کودکانی که در این سن عضو کانون غنچه ها می شوند در بزرگسالی برای کمک رسانی، پیشتاز خواهند بود.
وی افزود: آموزش‌های ساده در زمینه آشنایی و آمادگی در برابر حوادث طبیعی در پیش دبستانی درون بچه‌ها نهادینه می‌شود.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فردیس گفت: شروع آموزش های غنچه های هلال از سنین پایین در آینده کمک خواهد کرد جزو نیروهای موثر و کارآمد جمعیت باشند.
موسوی زاده افزود: 10 کانون دانش آموزی در مدارس شهرستان فردیس فعال است که هر کانون از 47 دانش آموزان تشکیل می شود در طی سال در برنامه های هلال احمر و آموزش های آن سهیم هستند.
وی اظهار داشت: در طرح دادرس 10 مدرسه هر مدرسه 14 دانش آموز، آموزش های خاص امدادی و کمکهای اولیه را می گذارنند با مربیان مجرب هلال احمر یک مسابقه شهرستان برگزار می شود یک تیم آقا و یک تیم خانم به مرحله استانی راه پیدا می کند.
وی تصریح کرد: هر تیم که در استان مسابقه بدهد هر شهرستانی که تیم آن برنده شود به مرحله کشوری راه می یابد.
وی یادآور شد: سال گذشته تیم جمعیت هلال احمر آقایان فردیس رتبه اول استانی و رتبه چهارم کشوری را کسب کرد.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.