جعفر مقیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری طرح ملی جابر بن حیان به صورت تحقیق و پژوهش توسط دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با ورود به مدرسه انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: اجرای این طرح زمینه ایجاد تلاش و بروز خلاقیت را در دانش‌آموزان را به همراه داشته و آنها می‌توانند در همین رده سنی با رشد علمی آشنا و خودباری مواجه شوند.
مقیمی بیان کرد: توجه به امر تحقیق و پژوهش در علم‌ آموزی مهم است زیرا این مهم از عوامل پیشرفت و توسعه جوامع بشری محسوب می‌شود.
وی خاطر نشان شد: قرآن کریم انسان را به دلیل داشتن عقل، درک ، استدلال ، قدرت تحقیق و پژوهش توصیه کرده زیرا انسان را به مرحله والای کرامت می‌رساند.
مقیمی تصریح کرد: انسان از طریق تحقیق و پژوهش می‌تواند راه عقلی درک و رسیدن به مفاهیم قرآنی را بیابد و این امر از بدیهیات دین مبین اسلام است.
وی ضمن تاکید بر افزایش مهارت‌ های آموزشی در دانش‌آموزان،عنوان کرد: طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با هدف ارتقا مهارت یکی از مهم‌ترین دستاوردها در نظام تعلیم و تربیت کشور است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: در این طرح ملی 65 اثر از بین 14 هزار و 705 طرح دانش‌آموزی در این استان برتر شناخته شدند.
مقیمی ادامه داد: پس از ارزیابی داوران 5 اثر برتر به مرحله کشوری راه پیدا می کند.
وی ادامه داد: مشارکت دانش آموزان در طرح جابربن حیان نسبت به سال تحصیلی 93-92 از 25 درصد به 37 درصد در سال تحصیلی 96-95 رسیده است.
آموزش و پرورش البرز 240 هزار دانش آموز ابتدایی دارد.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.