به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ سرهنگ پاسدار عظیم سرداری در نشست خبری اظهار داشت: سال 96 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده چرا که تولید و اشتغال از مؤلفه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و برای ایجاد اشتغال در جامعه نیز باید فرهنگ حمایت از کار و کارآفرینی و عزم مبارزه با قاچاق کالا وجود داشته باشد.

وی گفت: سازمان بسیج سازندگی در سال 79 تأسیس شده است که مردم‌داری، محروم‌نوازی و محرومیت‌زدایی از جمله تکالیف سازمان بسیج سازندگی و سپاه می‌باشد که در این راستا و برای گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج سازندگی برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری طرح رسم هجرت و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم استان تدارک دیده شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل افزود: افتتاح طرح‌های عمرانی و بهره‌برداری از واحدهای تولیدی کوچک و زودبازده، و نیز تکمیل برخی پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله ساخت مسجد و خانه عالم نیز به مناسبت سالروز تأسیس بسیج سازندگی در اردبیل انجام می‌شود.

سرداری در رابطه با فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل در سال گذشته، تصریح کرد: 24 هزار نفر سال گذشته در قالب گروه‌های جهادی و اردوهای طرح هجرت در استان اردبیل به مناطق محروم اعزام شدند و 87 پروژه زودبازده و عام‌المنفعه سال قبل در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: سازمان بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل در 3 شاخه خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی، سازماندهی و اعزام گروه‌های جهادی و اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی فعالیت می‌کند که در این راستا سال گذشته 16 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات به یک هزار و 140 نفر ارائه شد که مستقیما برای 2 هزار نفر شغل ایجاد شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: طرح بسیج همگام با کشاورزی نیز یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل است که در حال حاضر این طرح در 400 روستای استان اردبیل برگزار می‌شود و هدف از آن جلوگیری از تخریب اراضی، افزایش بهره‌وری و کاهش فاصله بین کشاورز نمونه و معمولی از جمله اهداف این طرح است.

سرداری در رابطه با اهم برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل در سالجاری افزود: امسال در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و شعار سال، 1300 واحد تولیدی کوچک و زود بازده در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 639811
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.