به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین جعفر محسنی در خطبه های این هفته نماز جمعه نظرآباد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر روستا، گفت: در دوران طاغوت کسی حق دخالت چه در امور داخلی و چه در امور خارجی کشور را نداشت، مردم نسبت به آینده خود و سر نوشت خود حق تصمیم گیری نداشتند.
وی تصریح کرد: اینکه امروز در جمهوری اسلامی ایران با موضوعات مختلف انتخاب برگزار می شود، این از دستاوردهای مهم نظام اسلامی است که مردم خودشان حق انتخاب دارند و خدمت گذاران خود را گزینش می کنند، این هدیه الهی است که باید قدردان آن باشیم.
خطیب جمعه نظرآباد تصریح کرد: در نظام اسلامی مردم نقش اصلی و کلیدی دارند، امروز در جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دینی حاکم است، یعنی مردم دو تکلیف دارند تکلیف اول این است که باید در انتخابات حضور گسترده داشته باشند و آینده خودشان را خودشان رقم بزنند و تکلیف دوم هم این است که در انتخابات فرد اصلح را برگزینند.
وی تصریح کرد: مردم باید آینده نگری بکنند و شخصی لایق را بر سرنوشت سیاسی کشور حاکم بکنند، کسی را که درجهت آرمان های انقلاب و برای تعالی جامعه دینی بخواهد گام بردارد. کسی را که مؤمن باشد، متخصص باشد، متعهد باشد، انقلابی باشد، اهل اقدام و عمل باشد.
خطیب جمعه نظرآباد گفت: نباید انتخابات شورای شهر ما طایفه ای برگزار بشود، باید بر اساس صلاحیت ها و شایستگی ها انتخاب بکنیم، طایفه ای انتخاب کردن آفت انتخابات است در انتخابات باید مراقب باشیم بهانه به دست دشمنان قسم خورده ندهیم آنها را امیدوار نکنیم.
امام جمعه نظرآباد همچنین ادامه داد: این درست نیست که برای هر قیمتی رای بیاوریم.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.