به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مسعود امامی‌یگانه اظهار داشت: متاسفانه کم‌کاری و کوتاهی در ساخت و سازهای اردبیل کاملا مشهود است، چرا که عمر سازه‌های اردبیل نسبت به سازه‌های سایر استانها بسیار کمتر است و در حال حاضر ساز‌ه‌های ساخته شده پاسخگوی مواقع بحرانی و احتمالی نیستند.

وی با اشاره به این که نظارت بر ساخت و سازها نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم است، افزود: در این زمینه نیاز است اقدامات قابل توجهی انجام داده شود و با تشدید نظارتهای انجام یافته شاهد بهبود وضعیت باشیم و از تخلفات تا حد امکان جلوگیری به عمل آوریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: مقاوم‌سازی بافتهای فرسوده از جمله مهمترین اقداماتی است که باید مورد توجه قرار داده شود و در این راستا ارائه تسهیلات با هدف مقاوم‌سازی مساکن باید در دستور کار قرار داده شود تا از این پس شاهد کاهش خطرات و حوادث احتمالی در مواقع بحرانی باشیم.

امامی‌یگانه با اشاره به این که 120 هزار واحد مسکونی فرسوده در اردبیل شناسایی شده‌ بود، بیان کرد: هم‌اکنون 36 هزار از این واحدها مقاوم‌سازی نشده و نیاز است اقدامات لازم و اساسی در رابطه با مقاوم‌سازی این مساکن انجام داده شود تا از این طریق بتوانیم در سالهای آینده شاهد اتمام مقاوم‌سازی واحدهای فرسوده شناسایی شده باشیم.

وی تصریح کرد: ارتقای سطح آمادگی نیروهای امدادی نیز یکی از مواردی است که باید مورد توجه واقع شود تا از این طریق بتوانیم عملیات امدادرسانی و کمک‌رسانی را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن انجام دهیم که در این زمینه نیازمند مشارکت و مسئولان مربوطه هستیم.

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 637521
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.