به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز پنجشنبه درآیین بزرگداشت مقام معلم در کانون امام علی (ع) کرج افزود: در انتخابات امروز مردم عوام فریبی را نمی پسندند، لذا نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری باید با مردم با شفافیت و صداقت سخن بگویند تا مردم با نظر و دیدگاه جمعی خود برای آینده کشور تصمیم بگیرند .
وی در ادامه با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به همه فرهنگیان کشور گفت: فرهنگیان درجامعه اسلامی ایران جایگاه ارزنده ای دارند و برای تصمیم گیری صحیح در انتخابات ریاست جمهوری نگاه ها به خواست عموم مردم باشد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم کشور است که معلمان در راس این نهاد قرار دارند، پس برای هدایت مردم در مسیر صحیح انتخابات باید در مدت باقی مانده بکوشند تا با آگاهی بخشی درست، انتخابی مناسب در انتخابات داشته باشند.
نجفی گفت: هر معلم و فرهنگی باید دراین دوره نگران وضعیت آینده کشور باشد زیرا اگر مردم با آگاهی دست به انتخاب نزنند کشور درآینده به خاطر انتخاب بد غرق می شود.
وی خاطرنشان کرد: دراین دوره از انتخابات برخی نامزدها با دادن وعده های دورغین، عوام فریبی، ایجاد هیجان و تخریب دولت سعی دارند تا با ایجاد طمع آرای مردم را بدست آورند .
رئیس ستاد فرهنگیان دکتر حسن روحانی اضافه کرد: این نامزدها دولت را تخریب می کنند درحالی که واقعیت چنین نیست.
نجفی افزود: در این دوره از انتخابات ما معلمان باید فرصت را غنیمت شماریم تا انتخاب بهتر و مناسب در کشور شکل بگیرد و انتخابات تحت تاثیر شعارهای غیر واقعی برخی نامزدها قرار نگیرد.
وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری حرکت معلمان در زمان باقی مانده باید به سمتی هدایت شود که افراد جامعه به این واقعیت پی ببرند که برای اداره کشور باید خردجمعی داشت نه شعار هایی که امکان عملی شدن آنها نیست .
نجفی گفت: فضای گفتمان انتخاب کنونی در کشور به سرعت با تخریب پیش می رود درحالی که مردم برای انتخاب درست باید در فضایی آرام قرار داشته باشند تا بتوانند با خردورزی و دیدن برنامه های نامزدها دست به انتخاب صحیح بزنند.
وی اظهار داشت: معلمان باید در بخش آگاهی بخشی نسبت به فریبکاری، بداخلاقی انتخاباتی، انتخاب تفکری خرد ورزی و آگاهی نسبت به هیجان های لحظه ای که امروزه شاهد آن هستیم فعالانه در عرصه حضور داشته باشند.
وی گفت: معلمان نسبت به وعده هایی که برخی کاندیداها دراین دوره از انتخابات می دهند هوشیار باشند، این افراد با ایجاد یک نوع طمع درقشری که نسبت به قوانین اطلاع کمی دارد با دورغ تهمت تحریف و وعده های پوچ قصد دارند جلب آرا کنند.
نجفی افزود: در انتخابات دوره دوازدهم مردم باید نگاهشان به مسائل کشور باشد به گونه ای که بررسی کنند کشور با چه شرایطی به دولت یازدهم تحویل داده شد و پس ازآن دولت تدبیر و امید چه اقداماتی برای رشد کشور در بخش های مختلف انجام داده است؟ .
وی بیان داشت :پس از اطلاع رسانی شفاف است که مردم می توانند دست به انتخاب درست بزنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر** انتشاردهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.