به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ محمد فیضی تصریح کرد: با وجود اینکه تکمیل راه‌آهن وعده داده شده بود اما به دلایلی تاکنون این پروژه پیشرفت مطلوب نداشته و تنها مصوبه روی زمین‌مانده از سفر رئیس‌جمهور به اردبیل است.

وی افزود: بخشی از این مشکلات به عدم پیگری مطلوب خود مسئولان استانی بازمی‌گردد و برخی نیز مرتبط با مانع‌تراشی در مسیر اجرای این پروژه است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این پروژه نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است و این در حالی است که برای تأمین مالی باید از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات استفاده شود.

فیضی با یادآوری بررسی این پروژه در جلسات متعدد، اضافه کرد: مصوبه این پروژه در سال جاری ۹۱ میلیارد تومان است اما شیوه‌های تأمین مالی مختلفی برای آن هم‌اندیشی شده و به زودی برخی از آن ها عملیاتی می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا طرح راه‌آهن اردبیل- پارس آباد در وضعیتی که راه‌آهن اردبیل- میانه اجرا نشده، صحیح است یا نه، اضافه کرد: این خط ریلی در واقع توجیه اجرای راه‌آهن اردبیل- میانه را تقویت می‌کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: خط ریلی استان در صورتی که به شمال استان متصل نشود کارایی لازم را نخواهد داشت و با توجه به برنامه‌ریزی توسعه تجارت و صادرات و مراودات با کشورهای مرز شمال استان لازم است مطالعات راه‌آهن اردبیل- پارس آباد نیز اجرا شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 636251
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.