به گزارش خبر انلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سعید فیروزگاه با اشاره به اینکه فرهنگ، تن پوش یک جامعه است؛ به تن کردن تن پوش مناسب و شایسته را نشان دهنده قدمت، تمدن و اصالت آن جامعه عنوان کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر موازی کاری های مکرر و مستمر، گلوی فرهنگ شهر را به شدت فشرده و نفس آن را تنگ کرده است.

فیروزگاه، این موازی کاری ها را ناشی از متولی بودن بیش از 20 دستگاه فرهنگی در شهر عنوان کرد و تشتت آراء و نظرات موجود را مانع از ایجاد همسویی و وحدت رویه در اقدامات و برنامه ها ذکر کرد.

وی ادامه داد: اغلب این دستگاه ها خود را متولی اصلی می دانند و بر مبنای آن فعالیت می کنند. حال آنکه تقابل برنامه های متعدد اجرایی توسط دستگاه های مختلف، نه تنها در موارد متعدد مورد اثر واقع نمی شود بلکه گاه متناقض و نافی اهداف یکدیگر هم خواهند بود.

به گفته فیروزگاه، در حال حاضر 22 دستگاه فرهنگی در شهر فعال هستند که محوریت بخشیدن به آنها باید با قوت و دقت بسیار بالایی انجام پذیرد؛ چرا که ایجاد تمرکز در اقدامات فرهنگی، از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و می تواند به تقویت بنیان های فرهنگی و اجتماعی شهر کمک شایان توجهی نماید.

عضو شورای اسلامی شهر کرج، تصریح کرد: ایجاد کارگروه فرهنگی شهر در سال نخست دوره چهارم شورا، قدمی بود که می توانست به سمت و سوی ایجاد یک وحدت رویه فرهنگی مناسب در شهر و حتی استان حرکت کند.

به گفته فیروزگاه، در کمتر از هشت جلسه برگزاری این کارگروه، نتایج بسیار مثبتی حاصل شد که از آن جمله برپایی جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران از طریق تخصیص یکصد میلیون تومان اعتبار به آن، همچنین اختصاص یکی از فرهنگسراهای شهر به عنوان مرکز مشاوره طلاق و کاهش 8 درصدی این آسیب خانوادگی و اجتماعی در کرج بود.

وی خاطرنشان کرد: ضروری بود با استمرار کارگروه به اهداف و نتایج بلندتر و ارزشمندتری دست یابیم اما متاسفانه عمر این کارگروه کوتاه بود و نتوانست به رغم تاثیرگذاری، مقابل حواشی و شایعاتی که پیرامون آن به وجود آمد، ایستادگی کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگرچه عمر دوره جاری شورای اسلامی شهر در حال اتمام است، اما امیدواریم بتوانیم با تقویت روحیه تعامل، همفکری و همراهی میان همه مسئولان و حتی مردم، در همه مراحل و جایگاه ها به رویکردها و اهداف مشترک دست پیدا کرده و به نتایج مثبتی دست یابیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 635875
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.