به گزارش خبر انلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با بیان این مطلب اظهار داشت: در دنیای کنونی گذار از سیستم های سنتی و رسیدن به شهری مدرن و در عین حال هوشمند یکی از بزرگترین دغدغه های مدیریت شهری است؛ این موضوع در کرج نیز مورد توجه مسئولان دست اندرکار قرار گیرد.
این عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه جهان به سرعت بر موج تغییرات سوار است و نباید از این گوی رقابتی عقب ماند، افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا با نیازسنجی به موقع و بهره گیری مناسب از ابزارها و فناوری ها، ایده های بسیار کوچک اما مفید را عملیاتی کرده و به سمت موفقیت حرکت می کنند.
حاج کاظم با تاکید بر لزوم حرکت به این سمت و سو با تکیه بر ساختارهای فرهنگی در کشور عنوان کرد: هوشمند سازی شهرها یکی از موارد مهمی است که می تواند بسیاری از مشکلات مدیریت شهری و شهروندان را برطرف کند.
وی با تعریفی اجمالی از شهر هوشمند و لزوم ساختار سازی در این زمینه ادامه داد: بر اساس نگرش تفکر سیستمی، شهر هوشمند یک کلان سیستم از زیرسیستم های شهری است، به عبارت دیگر با ترکیب و تعامل بسیاری از مجموعه های شهری مانند سازمانها، دانشگاه ها و ... همچنین مجموعه ها و زیر سیستم های مستقل هوشمند در هر شهر، سیستم پیچیده بزرگی تشکیل می شود.
حاج کاظم با اشاره به اهمیت هوشمندسازی در شهرها، عوامل نهادی، عوامل فناوری و عوامل انسانی را سه جنبه مهم شهر هوشمند برشمرد و گفت: جامعه هوشمند، اقتصاد هوشمند، دولت هوشمند، جابجایی هوشمند، محیط زیست هوشمند و زندگی هوشمند 6 زمینه اصلی شهر هوشمند محسوب می شوند.
این عضو شورای شهر با اذعان بر کاستی های فراوان در این خصوص، روند کند و آهسته در تصمیم گیرها را عاملی در جهت راکد ماندن هوشمند سازی دانست و خواستار سرعت بخشیدن بر مطالعات اولیه در این خصوص شد.
حاج کاظم بیان کرد: هوشمندسازی در شهرها با چالش هایی مواجه است که اصلی ترین و مهم ترین چالشی که وجود دارد، تصمیم گیری مدیران برای هوشمندسازی می باشد که بسیار به کندی و آهستگی پیش می رود.
به گفته وی، اگر شهرداری همه خدمات را هم الکترونیکی کند اما هماهنگی و همکاری دستگاه های اجرایی وجود نداشته باشد، شهر هوشمند محقق نخواهد شد و اجرای شهر هوشمند یا هوشمند سازی، مستلزم تغییر در ساختارهای نهادی و مدیریتی و تحقق مدیریت یکپارچه شهری است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 635874
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.