استان البرز ظرفیت ها و جذابیت های فراوانی برای جذب سرمایه گذاران خارجی دارد که در صورت معرفی مناسب زمینه را برای رونق تولید و ایجاد اشتغال از طریق حضور سرمایه گذاران خارجی فراهم می آورد.
با توجه به استقرار 3500 واحد تولیدی و بیش از 100 برند ملی در استان البرز زمینه مناسبی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در استان وجود دارد.
در دولت تدبیر و امید و پس از برجام 23 هیات سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف صنایع غذایی، صنایع فلزی، نانو تکنولوژی، دارو و پنل های خورشیدی در استان البرز حضور یافتند.
در این دوره شاهد حضور هیات های سرمایه گذاری از کشورهای آلمان، ایرلند، انگلیس، ژاپن، چین، ترکیه هلند، روسیه و فرانسه بوده ایم که در حوزه تولید و صنعت جزو پیشگامان در دنیا هستند.
محصول حضور این هیات ها سرمایه گذاری 17 شرکت از 10 کشور جهان در بخش های مختلف در استان البرز است که توانسته علاوه بر رونق تولید در این بخش ها، اشتغال مولد و پایدار نیز ایجاد کند.
میزان سرمایه جذب شده در استان 524 میلیون دلار، معادل 13 هزار و 500 میلیارد ریال بوده که نسبت به دولت قبل رشد 42 برابری را نشان می دهد.
تا پیش از سال 92 تنها 26 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی سهم این استان بود که امروز به 524 میلیون دلار رسیده است. این رقم فقط سرمایه گذاری های خارجی و بدون احتساب شرکای ایرانی است.
سید حمید طهائی استاندار البرز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به دستاوردهای ویژه دولت تدبیر و امید در این استان جذب سرمایه گذاری 17 شرکت از 10 کشور خارجی و رشد 50 درصدی سرمایه گذاری صنعتی را از جمله این دستاوردها عنوان کرد.
استاندار البرز گفت که دولت فضای خوبی برای سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم کرده است که باید به خوبی از آن بهره برد.
استاندار البرز همچنین گفت که پس از برجام همچنین محصولات البرز در سبد توزیع جهانی قرار گرفته و به دنبال ورود دانش و فناوری جدید به استان هستیم که به عنوان نمونه در تولید انسولین از الف تا انتها جزو چند کشور جهان هستیم که محصول خود را در منطقه توزیع می کنیم.
طهائی اظهار داشت:‌ در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی پس از برجام تعدادی از کشورها شرایط بهتری فراهم کردند و ما توانستیم از فرصت ها استفاده کنیم، به نحوی که مبادلات پولی در 41 کشور اروپایی و امریکایی انجام شده است.
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظراباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام اینکه در دولت یازدهم اقدامات موثری در جذب سرمایه گذاری خارجی انجام شده، گفت: این سرمایه گذاری ها درصورت هدایت بیشترمی توانند نقش موثری را در توسعه ایفاء کند.
محمود بهمنی افزود: براین اساس لازم است تیم ویژه ای برای هدایت این سرمایه گذاری ها و پیگیری های آنها در استان تشکیل شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون اقدامات موثری ازسوی دولت برای رشد اقتصادی انجام شده که با شرایط فعلی باید تلاش بیشتری داشت.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا، گفت که ایران مستعد جذب سرمایه گذاری های کلان در بخش های مختلف از سراسر جهان است، گفت که برقراری تعامل با کشورها در این خصوص ضرورت دارد.
عزیز اکبریان افزود: ایران از ظرفیت تولیدی و صادراتی خوبی برخوردار است.
وی افزود: از سرمایه گذاری گذاری کشورها استقبال می کنیم و به دنبال تعامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تجاری و فرهنگی با دیگر کشورها برای تحقق این امر مهم هستیم.
اکبریان همچنین گفت:‌ ما آمادگی داریم تا از سرمایه گذاری بیشتر در هر نقطه استفاده کنیم و هیچ کونه نگرانی در بعد سرمایه گذاری در ایران وجود ندارد.
وی تصریح کرد: ایران کشور قدرتمندی است ‌که درصدد است مراودات سیاسی با دیگر بخش ها را داشته و از آن بهره ببرد.
رئیس کمیسیون صنایع مجلس همچنین گفت:‌ استان البرز نیز ظرفیت های ویژه ای در بخش های گوناگون را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز گفت که این استان رتبه سوم کشوری در بخش سرمایه گذاری خارجی را کسب کرده است.
ایرج موفق به خبرنگار ایرنا، گفت:‌ اتفاقات خوبی را در دولت کنونی در بخش صنعت و معدن شاهد بوده ایم.
وی گفت: در این مدت 21 فقره جواز تاسیس در زمینه سرمایه گذاری خارجی به ارزش هزار 300 میلیارد تومان ارائه شده که 750 میلیارد تومان عملیاتی شده و 5 واحد صنعتی پروانه بهره برداری دریافت کرده اند.
1535/6155خبرنگار:داریوش غفاری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.