به گزارش خبرگزاری خبر انلاین از اردبیل؛ بهزاد ستاری در آئین تجلیل از خیرین مرکز نگهداری معلولان حضرت ابوالفضل(ع) اردبیل اظهار داشت: این مرکز آموزشی در جلب و جذب کمک‌های خیرین به شایستگی عمل کرده و توانسته از این کمک‌ها در راستای توسعه خدمات‌رسانی به معلولان در این مرکز بهره‌برداری کند که باید به عنوان الگویی عملی و آموزشی برای سایر مراکز در سطح استان باشد.

وی از کمک 66 میلیارد ریالی خیرین استان اردبیل به مراکز نگهداری از معلولان در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 33 مرکز نگهداری از معلولان جسمی، ذهنی و حرکتی در استان فعال بوده که خدمات مختلفی اعم از پرستاری، بهداشتی، دارویی، درمانی، روانی، رفاهی و تخصصی به یک هزار و 500 معلول این مراکز ارائه می‌دهند اما با توجه به اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی ارائه خدمات به این افراد نبوده و نیازمند کمکهای مردمی هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیلبا تاکید بر شناسایی و جذب هر چه بیشتر خیرین اردبیلی مقیم خارج و استانهای دیگر به حوزه کمک به مراکز معلولان بیان کرد: براساس هدفگذاریهای انجام شده تا پایان امسال 14 مرکز نگهداری معلولان جسمی و ذهنی در سطح استان راه‌اندازی خواهد شد.

ستاری با اشاره به اقدامات در راستای شنوایی‌سنجی نوزادان تازه متولدشده در استان تصریح کرد: در قالب طرح شنوایی‌سنجی کودکان تازه متولدشده، این کودکان پس از تولد در بیمارستان مورد شنوایی سنجی قرار می‌گیرند تا در صورت وجود مشکلات و نارسایی‌ها در زمینه رفع آنها اقدامات سریع و به‌موقع انجام شود.

وی از ارائه تسهیلات تامین مسکن برای خانواده‌های دارای دومعلول و بیشتر در استان خبر داد و گفت: سقف این تسهیلات 30 میلیون تومان در مناطق شهری و 22 میلیون تومان در مناطق روستایی بوده که می‌تواند گامی مهمی در راستای ایجاد و تامین سرپناه برای این خانوارهای نیازمند در استان باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به افزایش سه برابری مستمری تحت حمایت بهزیستی اظهار کرد:‌در استان اردبیل 9 هزار مستمری‌بگیر از مزایای این افزایش مستمری بهره‌مند شدند که این امر می‌تواند مشکلات معیشتی و مالی آنها را تا حدود زیادی برطرف کند.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 635399
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.