استقرار بیش از 3 هزار و 500 واحد صنعتی و تولید 300 برند ملی تنها بخشی از ظرفیت های بالای استان البرز است که در صورت تداوم نگاه ویژه به آن می تواند تحول بزرگی را در این استان و سراسر کشور ایجاد کند.
رئیس جمهوری و هیات دولت در آبان و بهمن ماه سال 95 دو سفر استانی به البرز داشتند.
سفر محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به گرمدره، علی ربیعی وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی به اشتهارد و فردیس، سیدرضا صالحی امیری وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان نظرآباد، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به طالقان، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی به محمدشهر، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به اشتهارد، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فردیس و کرج، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هشتگرد، سید محمود علوی وزیر اطلاعات به اشتهارد ، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به ماهدشت کرج ،محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به محمدشهر و معاون رئیس جمهوری به ساوجبلاغ را می توان از سفرهای مسئولان دولت به شهرستان های استان البرز نام برد.
در سفر بهمن ماه رئیس جمهوری به استان البرز وزیر صنعت ، معدن و تجارت، وزیرکشور و وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی وی را همراهی کردند.
وزیرانی که در سال 95 به استان البرز سفر کردند سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به هشتگرد، کرج ، ساوجبلاغ، گرمدره،محمود حجتی وزیرجهاد کشاورزی به فردیس و محمدشهر ، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به طالقان ، ساوجبلاغ و اشتهارد، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فرودگاه پیام ، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستانهای کرج، اشتهارد و فردیس ،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به کرج وعباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی به هشتگرد هستند.
همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به محمدشهر، فردیس و ماهدشت، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به شهرستانهای کرج و گرمدره و محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری به کرج و سورنا ستاری به کرج و گرمدره سفر کردند.
رئیس جمهوری در حسن ختام سفرهای استانی خود 26 آبان ماه به همراه کاروان تدبیر و امید به استان البرز سفر کرد که تصویب نزدیک به یکهزار میلیارد تومان اعتبار برای استان دستاورد چشمگیر این سفر بود و در کمتر از سه ماه رئیس جمهوری دومین سفر خود را به استان البرز داشت که افتتاح چندین طرح صنعتی و تولیدی مهم و ایجاد اشتغال برای 6 هزار و 500 از دستاوردهای آن بوده است.
دومین سفر رئیس جمهوری به استان البرز برای افتتاح چندین پروژه مهم صنعتی و تولیدی در کمتر از سه ماه، نشان از ظرفیت های بالای این استان در بخش های صنعتی، تولیدی و کشاورزی دارد و این نگاه ویژه دولت می تواند البرز را به جایگاه واقعی خود برساند.
در سفر آبان ماه رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به البرز سر جمع 60 پروژه با رقم 995 میلیارد تومان به تصویب رسید که 4 برابر بودجه سالیانه استان است.
پروژه های در حوزه راه، راه های روستایی و راه و شهرسازی با 428 میلیارد تومان اعتبار و قطارشهری نیز با 186 میلیارد تومان اعتبار در این سفر مورد توجه قرار گرفت.
برای بهسازی 100 کیلومتر از راه های روستایی با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان و بهسازی راه طالقان با اعتبار 56 میلیارد تومان، محور اشتهارد نجم آباد - هشتگرد نیز 32 میلیارد تومان تمهیدات لازم پیش بینی شد. 18 میلیارد تومان نیز برای بهسازی ها در جاده چالوس اختصاص یافت.
در بخش صنعت و معدن نیز 100میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد و اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان نیز برای کمک به شهرک های صنعتی در نظر گرفته شد. در بخش معادن و اکتشافات نیز شاهد اختصاص اعتبار 7میلیارد تومانی بودیم که دراین بخش با وجود سازمانهای متخصص نیاز به کار تخصصی بیشتر وجود دارد.
در روستاهای مشرف به سدها نیز توسعه سیستم فاضلاب دنبال می شود تا فاضلاب به سدها تخلیه نشود که اعتبار شبکه فاضلاب دراین بخش نیز 20میلیارد تومان است.
برای تامین آب هشتگرد نیز 32میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که به این بخش باید رقم 18 میلیارد تومانی تاسیسات فاضلاب کرج را نیز اضافه کرد. رقم های خوبی نیز برای مسکن مهر پیش بینی شد.
دربخش کشاورزی نیز 98 میلیارد تومان در سفر رئیس جمهوری به استان در نظرگرفته شد که طرح توسعه آبیاری تحت فشار که از طرح های بزرگ است، را می توان از جمله آن برشمرد.
بخشی از اعتبارات نیز برای انتقال آب از طریق لوله برای اراضی پیش بینی شد که برای بیابان زدایی 20 میلیارد تومان و در کل برای بخش آب 119.5میلیارد تومان در نظرگرفته شده است.
آبرسانی به کرج در دهه فجر، آبفای روستایی، تجهیز ایستگاه های هواشناسی و احداث دو مخزن آب در نظرآباد و کمالشهر نیز درقالب این پروژه ها می گنجد.
اگرچه امروز شاهد 960 تخت بیمارستانی در استان هستیم اما تا پایان سال یک هزار و 500 تخت دیگر به ظرفیت درمانی البرز اضافه می شود.
درگذشته برای هر هزار نفر در البرز چهار دهم درصد تخت بود که با اضافه شدن این تخت ها این درصد به یک و دو دهم می رسد. بنابراین توسعه دراین بخش به سه برابر خواهد رسید.
درسفر پربرکت رئیس جمهوری به استان البرز 176 میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص یافت که دستاورد خوبی به شمارمی رود. از جمله طرح های پیش بینی شده بیمارستان های سید الشهداء کمالشهر و 160تخت خوابی فردیس است.
برای بخش پایگاه های سلامت نیز 30میلیارد تومان با هدف توسعه بخش سلامت در مناطق محروم و روستایی پیش بینی شد که اداره کل پزشکی قانونی نیز اعتباری را برای طرح خود دریافت داشت.
برای اجرای چهار پروژه سیستم کنترل و پایش هوا، پایش فراگیر محیط زیست، حفاظت از تالاب ها و رودخانه ها، گونه های جانوری در این استان 6میلیارد تومان اعتبار گذاشته شد. میزان اعتبارات حوزه علمی، فرهنگی و ایثاگران نیز 46 میلیارد تومان بود. از جمله این طرح ها تحویل 375 کلاس درس تا سال آینده، احداث مجتمع فرهنگی و تفریحی ایثارگران، طرح های بهزیستی برای سالمندان و اورژانس اجتماعی با سه میلیارد تومان اعتبار است.
در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز توسط دولت و بخش غیردولتی قرار شد تا 517 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گیرد. به هلال احمر البرز به عنوان استان معین براساس توافقنامه برای پایگاه هوایی غرب تهران 10میلیارد تومان اختصاص یافت. در تمام شهرها نیز با اختصاص 12میلیارد تومان اداره کل ورزش و جوانان پروژه هایی برای اجرا دارد.
رئیس جمهوری در دومین سفر به استان البرز که روز 12 بهمن ماه همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت، پروژه های مهم صنعتی و تولیدی در این استان را به بهره برداری رساند.
افتتاح بزرگترین مجتمع و پالایشگاه فرآوری غلات کشور مهم ترین پروژه ای بود که به بهره بردای رسید. رئیس جمهوری 3 پروژه بزرگ صنعتی شامل افتتاح خط تولید فروکتوز، گلوگز و گلوتن ذرت و فاز توسعه ذخیره سازی و نگهداری غلات در سیلو در شهرستان ساوجبلاغ را با حضور مستقیم به بهره برداری رساند.
این مجتمع با ظرفیت 400هزارتن شامل 15 هزارتن گلوتن ذرت و 70هزار تن گلوکز وشربت و 315هزارتن فروکتز و شربت است. 210 هزار تن ذخیره سازی و نگهداری غلات در سیلو نیز در زمینی به مساحت 4000مترمربع در زیر بنای 21 هزار و 527 متر مربع به بهره برداری رسید. تولید 6 هزارتن انواع بیسکویت، کلوچه و شیرینی های غیر آردی و شکلات نیز از دیگر تولیدات این مجتمع است.
تولید بردهای الکترونیکی، قالب برش صنایع کاغذ و چاپ، تولید انواع رنگ صنعتی، ساختمانی وترافیکی، تولید انواع یخچال وفریزر، کنتاکتور فشار متوسط، تولید چمن مصنوعی، پارچه بی بافت شیشه ای و تولید انواع صابون از دیگر طرح هایی بودند که مورد بهره برداری قرار گرفتند.
پروژه بردهای الکترونیکی برای لامپ های led و گیرنده دیجیتال در زمینی به مساحت دو هزارو 400متر مربع در زیربنای یک هزار و 220 متر مربع، 100 تن انواع قالب برش صنایع کاغذ و چاپ در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در زیر بنایی یک هزار و 500 متر مربع، تولید انواع رنگ های صنعتی، ساختمانی و ترافیکی، تولید انواع یخچال و فریزر در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع به زیر بنای 45 هزار متر مربع، پروژه تولید انواع تابلو برق در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع با زیر بنای 23 هزار متر مربع، تولید انواع چمن مصنوعی و کفپوش های ورزشی در مساحتی به زیر بنای 3 هزارو 500 متر مربع و پروژه تولید پارچه های بی بافت از الیاف شیشه ای در زیر بنای 5 هزارو400 متر مربع از جمله این پروژه ها بود.
پروژه تولید انواع شوینده و صابون در زمینی به مساحت 9 هزارو 869 متر مربع در زیر بنای 10 هزارو 239 متر مربع افتتاح شد. در مجموع 11 پروژه صنعتی با حضور رییس جمهوری با اعتباری بالغ بر 25 هزارو 514 میلیارد ریال و چهار هزار 529 نفر اشتغال زایی در استان البرز افتتاح شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری همچنین در جریان این سفر از ٥ بذر جدید محصولات زراعی و کشاورزی در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال در استان البرز رونمایی کرد.
هیبرید جدید متوسط رس، آفتابگردان مناسب برای کشت اول مناطق معتدل و سرد و کشت تابستانه مناطق معتدل ایران، رقم جدید سویا مناسب کشت در مناطق گرم و مرطوب شمال کشور، رقم جدید کُلزا مناسب برای کشت در مناطق سرد و معتدل سرد کشور، رقم جدید سویا مناسب برای کشت در استان گلستان و رقم جدید یونجه آبی مناسب کشت در استان خورستان و مناطق مشابه ، پنج محصول جدید است که توسط رییس جمهوری رونمایی شد.
دور نخست سفرهای استانی رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید که با هدف رصد میدانی مشکلات کشور، رشد و توسعه استان ها و ارتباط بیشتر مردم با دولت صورت می گرفت، گرچه در البرز پایان یافت، اما رئیس جمهوری در کرج این نوید را داد که این حرکت با دور جدید سفرها تداوم خواهد یافت.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در جریان سفر یک روزه خود به استان البرز اعلام کرد که دور جدید سفر به استان ها از استان خوزستان آغاز شده و با شکل جدید ادامه خواهد یافت که این امر نیز محقق شد و سفر به استان ها برای پیگیری اقدامات صورت گرفته، تداوم یافت.
دور نخست سفرهای رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان های کشور از یازدهم دی ماه سال 92 از استان خوزستان آغاز و 26 آبان 95 در استان البرز به پایان رسید.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 634614
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.