به گزارش ایرنا، معلمی شغل و حرفه نیست بلکه ذوق و هنر و به روایتی عشق است، معلمی در قرآن کریم به عنوان جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی معرفی شده است .
در آیات نورانی قرآن ، خداوند خود را ' معلم' می‌خواند، امام سجاد (ع) در زمینه حفظ حقوق معلم می‌فرماید: حق معلم بر تو آن است که همواره با دیده‌ تعظیم و تکریم به او بنگری؛ مجلس او را گرامی بداری و به سخنانش با دقت گوش دهی، رو به جانب او بنشینی و صدایت در حضورش بلند نکنی.
شهید مطهری که مغز متفکر و یکی از معماران نظام جمهوری اسلامی ایران بود در طی عمر مبارک خویش ضمن تحصیل علوم مختلف به تزکیه و تهذیب نفس پرداخت، چنانکه به روشن بینی و هوش و ذکاوت و دقت علمی کم نظیری دست یافت.
به دلیل نقش انسان ساز و فرهنگ پروری که معلمان در نظام اجتماعی ما دارند بیش از آن که دغدغه مسایل مالی و معیشتی داشته باشند باید دغدغه‌هایی از جنس فرهنگ و معنویت داشته باشند.
یکی از نگرانی‌های عمده آنان مسائله معیشت خود و خانواده است که دولتمردان با حمایت نمایندگان خانه ملت باید نگاه ویژه ای به این قشر زحمتکش داشته باشند.
همانگونه که بارها رهبر معظم انقلاب بر ضرورت آگاهی دادن به نسل نوجوان و جوان در عرصه های مختلف، اجرای فرامین معظم له را در عرصه آموزش و پرورش تاکید کرده اند، معلمان باید توجه ویژه ای در این زمینه داشته باشند.
معلمان به نوعی معماران اندیشه بشر هم محسوب می شوند بنابراین نباید نقش آنان در این امر نادیده گرفته شود.
ارزش کار معلمی در حد اعلایی است که امام راحل این کار را شغل انبیاء(ع ) می دانند و روز شهادت فیلسوفی عالیقدر و معلمی فداکار را به نام روز معلم نامگذاری می کنندکه این نشان از اهمیت شان و جایگاه معلم دارد.
تعلیم و تعلم از آموزه های دین متعالی اسلام است که با نشان دادن مسیر درست به نسل آینده بسترهای پرورش نسل آگاه و پیشرو را فراهم می سازد.
شهید مرتضی مطهری، بزرگ مردی است که امام (ره) درباره ایشان تعبیر «پاره تن اسلام» را بکار برده اند و رهبر معظم انقلاب نیز دلیل ماندگاری ایشان را اخلاص و کارهای با برکت می دانند.
از بارزترین ویژگی این شهید والا مقام این بود که ایشان تدریس را به عنوان یک عبادت و وظیفه دینی تلقی می کرد.
کسی که با قلم استاد مطهری آشنا است طهارت و روح معنوی را احساس می کند و آثارش بهجت آفرین و امید بخش است.
معلمی را باید کار با ارزشی دانست که نتیجه مفید آن انسان سازی است که کاری با این ارزش و اهمیت شایسته تقدیر و پاسداشت است.
به همین خاطر مسئولان نباید اجازه دهند که دغدغه معیشت بر این کار سایه افکند و شان معلمی با معیشت گره بخورد.
تقارن هفته معلم با اعیاد شعبانیه به همه معلمان ایران اسلامی را تبریک گفته و از زحمات معلمان مدارس در خصوص تربیت نسل آینده قدردانی می کنیم.
12 تا 18 اردیبهشت ماه هر سال به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به نام هفته معلم نامگذاری شده است.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.