منوچهر اتابکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نامزدها باید از تخریب همدیگر و ایجاد اختلاف و تنش در کشور بپرهیزند و ما نمایندگان احزاب نیز در صدد ایجاد حماسه ملی در کشور هستیم و همه در قالب جریان ها و سلیقه های فکری مختلف، دنبال هدف مشترک و مهم انتخاب اصلح هستیم.
وی اظهار کرد: ضعف آگاهی عمومی به حیطه وظایف شوراها و حتی ریاست جمهوری از آسیب های انتخابات است که برای رفع این مشکل ،احزاب می توانند تاثیرگذار باشند و بتدریج با فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آگاهی های عمومی، طی دوره های متعدد این مشکل را برطرف کنند.
وی بیان کرد: شناخت نامزد اصلح از اهمیت زیادی در انتخابات برخوردار است و باید در معرفی، تبلیغ و شناخت نامزدها انصاف را مدنظر داشته باشیم و زمانی به طور کامل به این هدف خواهیم رسید که گفتمان لازم در جامعه ایجاد شود.
رئیس شورای هماهنگی انجمن معلمان البرز یاد آور شد: با توجه به اینکه فضای انتخاباتی کشور با نزدیک شدن به روز رای گیری شور و هیجان ویژه ای به خود می گیرد، انتظار می رود انتخاباتی پرشور، قانونمند و با حضور چشمگیر مردم را شاهد باشیم .
اتابکی تصریح کرد: شکل گیری این حماسه سیاسی بزرگ در کشور به یقین، بستر تحقق شعار سال را نیز محقق خواهد ساخت.
وی ادامه داد: احزاب و تشکل های سیاسی مختلف در شور و حال انتخاباتی جامعه نقش بارزی داشته و دارند و فعالان و نمایندگان سلیقه های فکری و سیاسی همواره به عنوان پیش قراولان حرکت های مردمی در هدایت جریان های فکری برای انتخاب گزینه های اصلح موثر بوده اند.
وی اضافه کرد: جنب و جوش کنشگران سیاسی در فضای انتخاباتی امروز ایران، موید نقش آفرینی احزاب و تشکل ها برای خلق حماسه سیاسی در انتخابات 29 اردیبهشت است.
رئیس شورای هماهنگی انجمن معلمان البرز گفت : مردم آگاه و انقلابی این استان که همواره در انتخابات های گذشته حضور چشمگیر خود را به نمایش گذاشته اند، ضرورت دارد برای رسیدن به انتخاب گزینه های اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها آگاهانه اقدام کنند.
اتابکی افزود : فعالان سیاسی و اجتماعی البرز نیز در این راستا با همفکری با مردم برای شورآفرینی در انتخابات و تمرکز بر نامزدهای با کفایت تلاش می کنند.
وی به مفهوم جمهوری اسلامی که بر دو پایه جمهوریت و اسلامیت پایه گذاری شده پرداخت و خاطر نشان شد: برای پیاده کردن اسلام در کشور به جمهوریت یا مردم سالاری دینی نیاز است و جامعه مدنی با تحقق کامل مردم سالاری دینی شکل خواهد گرفت و هدف از شکل گیری حماسه ملی در انتخابات، رسیدن به آن آرمان بزرگ است.
وی تصریح کرد: امام راحل در فرمایشات خود به تعلق انتخابات به مردم و انحصاری نبودن آن تاکید کرده اند و در چندین رهنمود دیگر، انتخابات را هنر بزرگ ملت و مظهر مردم باوری، خداباوری و خودباوری دانسته اند.
اتابکی ادامه داد: ما فعالان سیاسی و اجتماعی برای افزایش مشارکت مردم رسالت بزرگی داریم؛ مردم به پیشرفت کشور به تناسب توسعه سایر کشورها علاقه نشان می دهند.
وی تصریح کرد: انتخابات از ظرفیت ها و فرصت هایی است که در قانون اساسی کشورمان لحاظ و تاکید شده که کشور باید به اتکا به آرای عمومی مردم اداره شود و تحقق آن از طریق برگزاری انتخابات و از جمله همه پرسی ریاست جمهوری امکان پذیر است.
رئیس شورای هماهنگی انجمن اسلامی معلمان البرز گفت: در حقیقت فرصت انتخاب افراد اصلح در همه پرسی های مختلف، با راهکارهای قانونی به مردم واگذار شده است تا با دادن رای خود در تعیین سرنوشت سیاسی یا تفویض امور مملکت به منتخبان خود مختار باشند.
اتابکی افزود: چگونگی بهره مندی مردم از فرصت انتخابات بسیار مهم است و علاوه بر اینکه هر فرد رای خود را در صندوق می اندازد و میزان حضور ملت در پای صندوق های رای مهم است، انتخاب فرد اصلح نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و برآیند انتخاب مردم از صندوق های آراء، اراده عموم مردم را در چگونگی اداره کشور نشان می دهد.
به گفته وی صف های طولانی مردم در پای صندوق های آرا نشان دهنده احساس مسئولیت ملی برای اداره امور کشور است و ملت فهیم ایران در انتخابات های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی حضور می یابند تا اداره امور بخش های مختلف جامعه و حتی کل کشور را با نظر و آرای خود مدیریت کنند و به افراد شایسته و کاردانی که صلاحیت های عمومی و تخصصی آنها تایید شده ، رای بدهند و اختیار مدیریت امور را از جانب خود به منتخبان تفویض کنند.
وی یاد آور شد: انتخابات در کشور ما از زمان نخستین همه پرسی ملی برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت بوده و مردم به این وقعیت پی برده اند که حضور پر رنگشان در روز رای گیری مهم است و سرنوشت سیاسی کشور با آرای آنها تعیین می شود و هر فرد ایرانی می خواهد در این راستا نقش آفرینی کند.
وی ادامه داد: ایرانیان به این حقیقت مسلم واقف هستند که نباید فرصت دادن رای را در انتخابات ها از دست بدهند و باید هر ایرانی از فرصتی که قانون اساسی در انتخاب افراد اصلح به او قائل شده، به نحو شایسته استفاده کند.
اتابکی تاکید کرد: برگزاری انتخابات اقتدار کشور را در جهان به نمایش می گذارد و همگان می بینند که مردم ایران آزادانه و آگاهانه، نامزدهای مورد نظر خود را برای تصدی مسئولیت های خطیر انتخاب می کنند و این آزادی و همگرایی ملی، کشور را در مقابل تهدیدها بیمه می کند و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.
استان البرز 45 هزار معلم دارد.
2819 / خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.