به گزارش ایرنا، خسرو ساکی در آئین گرامیداشت روز جانباز و تجلیل از معلمان جانباز این استان که روز دوشنبه در نمازخانه آموزش و پرورش البرز برگزار شد افزود: این اقدام دولت در جامعه زمینه تکریم و دیدار از خانواده معظم شهدا ، جانبازان و آزادگان را بوجود آورد.
وی اظهار کرد: در ماه شعبان قرار داریم که روز های آن تداعی کننده رشادت ها ی بزرگان مکتب اسلام در اذهان است لذا از مکتب آنان باید خودسازی و تزکیه نفس از طریق انس با قرآن و ارتباط با جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهداء، روحیه ایثارگری، تعهد و تقوا را یاد بگیریم و در خود حفظ و تقویت کنیم.
وی دستاوردهای بزرگ کشور را مرهون مقاومت ملت بزرگ ایران در مقابل دشمنان و فداکاری‌ها و رشادت‌های ایثارگران، شهدا و جانبازان دانست.
ساکی افزود: ما همه مدیون جانبازی‌ها و جانفشانی شهداء و جانبازان عزیز هستیم و آنچه ما را به این نقطه کنونی رساند، تداوم مقاومت و ایثارگری مردم ایران در مقابل توطئه های دشمنان بود.
وی جانبازان را وارثان واقعی شهدا و پیروان حقیقی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب دانست و بیان کرذ: تکریم از ایثارگری های جانبازان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مختص یک روز نیست بلکه باید در تمام سال نسبت به این ایثارگران و جان بر کفان دفاع از امنیت و آرامش کشور توجه شود.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه چهارم ماه مبارک شعبان به مناسبت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) به نام روز جانباز نامگذاری شده ادامه داد : جانبازان در دوران دفاع مقدس با ایثارگری خود ثابت کردند که پیرو واقعی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی هستند.
ساکی تصریح کرد: پس از دفاع مقدس نیز این دلیرمردان با حضور در همه عرصه های اجتماعی و فرهنگی ثابت کردند که همچنان بر عهد خود با شهدا و امام شهدا ایستاده اند.
وی ادامه داد: جانبازان و ایثارگران قهرمانان این کشور هستند که با وجود نقص عضو همچنان وفادار به نظام اسلامی و مردم هستند و جانانه جان خود را برای دفاع از این کشور کف دست قرارداند.
وی اضافه کرد: امنیت و آرامش امروز ما مرهون ایثارگری شهدا ، جانبازان و ایثار گران است.
وی نقش بانوان را در دفاع مقدس مهم ذکر کرد و خاطر نشان شد: وجود خواهران جانباز و شهید نشان از آگاهی و نخبه بودن بانوان ایران است.
در این آئین از 11 معلم جانباز از جمله معلم جانباز فریده بزنی بیرانوند با اهداء لوح تجلیل شد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.