به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی حاج کاظم با اعلام این مطلب اظهار داشت: ایجاد رفاه شهروندی در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و... توسط مسئولان شهری از الزامات فعالیت دستگاه های شهری است و با توجه به اینکه مجموعه مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری خدمت رسانی در زمینه های مختلف به ویژه تامین زیرساخت های شهری را بر عهده دارند، ارتقاء جایگاه زندگی شهروندی نیز از وظایف آنان به شمار می رود.
وی، بهره گیری بهینه از امکانات و توجه به فراهم آوردن آسایش شهروندان در ابعاد مختلف زندگی را مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتقاء جایگاه زندگی شهروندی اولویت مهم مدیریت شهری در توسعه شهر است.
این مسئول با اشاره به اهمیت بهره گیری از توان اجرایی مدیران توانمند و استفاده از ایده های نوین در مدیریت شهری عنوان کرد: بسترسازی جهت افزایش سطح رفاه شهروندی، بهبود زیرساخت ها و توزیع متناسب و عادلانه تسهیلات و خدمات شهری از وظایف اولویت دار شهرداری ها به شمار می رود که در صورت رعایت این موارد توسعه پایدار شهری محقق می شود.
حاج کاظم با بیان اینکه توسعه پایدار شهری رابطه مستقیمی با بهبود کیفیت زندگی دارد، اضافه کرد: بر این اساس توسعه پایدار شهری زمینه ساز شکل گیری سرمایه های اجتماعی و ایجاد عدالت اجتماعی نیز می باشد.
حاج کاظم، برقراری عدالت اجتماعی را از اصلی ترین وظایف مسئولان شهری دانست و با اشاره به اینکه تحقق این مهم موجب فراهم آوردن رفاه شهروندی می شود، افزود: تعامل شهروندان با مسئولان در ایجاد رفاه شهروندی تاثیرگذار است.
رییس کمیته اجتماعی شورای شهر کرج عنوان کرد: شهروندان می توانند با ارائه انتقادات و پیشنهادات موثر در اجرای پروژه های شهری و مشارکت در حفظ و نگهداری شهر کمک شایانی به توسعه پایدار شهری و افزایش خدمت رسانی از جانب مسئولان داشته باشند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 633797
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.