به گزارش ایرنا، محرمعلی الهویی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این نشست که مسئولان اداره های سواد آموزی استان البرز حضور داشتند، با تبریک اعیاد شعبانیه افزود: نهضت سواد آموزی به فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب ، شکل گرفت تا ریشه بی سوادی در کشور خشکانده شود.
وی با اشاره به فرمایشاتی از حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در بخش سواد آموزی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از بی سوادی بعنوان یک لکه ننگ در جامعه اسلامی ایران یاد می کند لذا ضرورت دارد برای برخورداری افراد بی سواد از نعمت خواندن و نوشتن برنامه های تکریمی - انگیزشی در این استان در دستور کاری 96 قرار گیرد.
وی در ادامه به نقش مهم سواد در زندگی فردی ، خانوادگی و اجتماعی پرداخت و یاد آور شد: افراد بی سواد روحیه لطیف و مهربانی دارند که لازم است آموزش دهندگان سواد در البرز برای جذب آنان در کلاس های سواد آموزی با احترام و خوشرویی همانند گذشته عمل کنند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز از آماده سازی مناسب فضای کلاس ها ، ایجاد اشتیاق در بین سواد آموزان، تجلیل از سواد آموزان و آموزش دهندگان برتر، ایجاد و تقویت امید و اعتماد به نفش در بین سواد آموزان، تامین اسباب رضایت و بازدید میدانی مدیران نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش بعنوان دیگر برنامه های این استان یاد کرد.
الهویی توسعه سواد در البرز را مهترین برنامه این استان در سال 96 پرداخت و تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف ترسیم شده در این حوزه مهم باید روحیه کاری جهادی داشت.
وی دانش را ارزشمند ترین سرمایه زندگی افراد برشمرد و افزود: لازم است برای هدایت افراد بی سواد به سوی سواد با برنامه ، جدیت و نیت خدمت عمل کنیم.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به تاثیر سواد در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره و اضافه کرد: در فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی بی سوادی جایگاه و معنایی ندارد لذا در این بخش باید به توصیه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب گوش جان بسپاریم تا شور و نشاط سواد در بین بی سوادان ایجاد و تقویت شود.
الهویی در بخش دیگری از سخنانش به قانونمداری و رعایت آن در فرآیند کاری - اجرایی سواد آموزی در البرز پرداخت و گفت: این مهم در محور بازدید ها ی سال 96 در حوزه سواد آموزی استان قرار گرفته است.
الهویی اضافه کرد: در تشکیل پرونده آموزشی - کاری برای آموزش دهندگان، انجام به موقع ثبت نام ها و رعایت قانون در انعقاد قرار دادها نیز از دیگر شاخص های مهمی است که باید در حوزه سواد آموزی البرز به آن نگاه ویژه ای کرد.
وی گفت: برای بازدید کاری در سالجاری 5 فرم طراحی و تهیه شده است که ضرورت دارد همه مسئولان اداره های سواد آموزی استان به آن دقت کنند.
در این نشست مسئولان اداره های سواد آموزی استان البرز نیز به بیان دیدگاه های خود با محوریت سواد آموزی و رفع مشکلات در این حوزه پرداختند.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.