به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ قاسم رحیمی در همایش کارگران اردبیلی تصریح کرد: در سه سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۲۵ نفر از طریق کاریابی‌های استان به فرصت‌های شغلی معرفی شدند.

وی افزود: علاوه بر این پنج هزار و ۳۴۲ نفر از طریق شرکت‌های تعاونی فرصت شغلی کسب کرده و سه هزار و ۷۵۲ نفر نیز از طریق تسهیلات مشاغل خانگی توانستند صاحب شغل شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۲۲ هزار نفر اضافه کرد: در سال گذشته از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۲۵۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی اردبیل تزریق شد که موجب ایجاد شغل برای ۳۰۰ نفر شده است.

به گفته رحیمی علاوه بر این با حمایت واحدهای نیمه فعال و غیرفعال تولیدی با تسهیلات بانکی اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز تثبیت شده است.

وی با اشاره به شعار سال متذکر شد: به منظور رونق اقتصادی کشور و خروج از مشکلات فعلی ضروری است سیاست‌های پیاده شده در سال‌های اخیر با رویکرد حمایت از تولید تداوم یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه از سال ۸۵ کشور دچار رکود تورمی شد، ادامه داد: در سال ۹۲ با اعمال سیاست‌های صحیح در ابتدا مدیریت تورم و سپس رکود در دستور کار دولت قرار گرفت.

رحیمی با اذعان به اینکه خروج از رکود و تورم نیازمند طی زمان حداقل سه‌ساله است، اضافه کرد: کارنامه دولت در شروع این مهم موفق بوده و لازم است این سیاست‌ها ادامه یابد.

وی با بیان اینکه تا سال ۹۳ همه‌ساله بین افزایش تعداد بیکاران با افزایش جمعیت فعال کشور رابطه معکوس برقرار بوده اضافه کرد: از سال ۹۴ این رابطه مثبت شده و ورود ناگهانی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دهه ۷۰ و همچنین جویندگان کار از سال‌های قبل موجب بروز این اتفاق است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معتقد است سیاست‌های مهار تورم و رکود دولت می‌تواند در سال‌های آتی مشکلات بیکاری را کاهش دهد.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 632137
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.