به گزارش ایرنا، بهزاد کلانتری روز شنبه در جریان بازدید از عملیات احداث بیمارستان فردیس، گفت: این بیمارستان دهه فجر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
کلانتری با بیان اینکه در طول دو سال گذشته 1400 تخت بیمارستانی در قالب طرح توسعه مراکز موجود به کرج اضافه شد، اظهار داشت: به دلیل عدم وجود مرکز درمانی و حتی یک تخت بیمارستانی در فردیس، آغاز بیمارستان در قالب طرح توسعه مراکز موجود ، غیرممکن بود و نیاز به طرح مصوب داشت که با پیگیری های مسئولین استان و شهرستان در سفر ریاست جمهوری به استان البرز، اجرای این پروژه مصوب شد .
وی افزود: پروژه بیمارستان فردیس بر اساس استانداردهای برتر کشور به سرعت در حال ساخت است. بخش کوچکی از اعتبارات این پروژه تا قبل از پایان سال گذشته جذب و پروژه آغاز شد. امیدواریم طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری بتوانیم با جذب اعتبارات لازم این بیمارستان را ظرف 18 ماه و تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسانیم.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در بخش دیگری از سخنانش ضمن ارائه گزارشی از وضعیت درمانی البرز گفت: در حال حاضر در استان البرز بیش از 2400 تخت بیمارستانی فعال است .
دکتر کلانتری با اعلام این خبر که در اردیبهشت ماه جاری بیمارستان امام حسین محمدشهر و بیمارستان 300 تختخوابی باهنر با امکانات کم نظیر و پیشرفته در استان البرز افتتاح می شود گفت: پروژه ساخت بیمارستان سوختگی آغاز شده و ظرف کمتر از دوسال برای ارائه خدمات به جمعیت 3 میلیونی استان البرز به بهره برداری می رسد .
این مسئول همچنین از نصب بیش از 8 هزار قلم کالای پزشکی سرمایه ای در بیمارستان های استان البرز را از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان درقالب طرح تحول سلامت خبر داد
وی افزود: مرکز جامع سرطان تیپ 3 با دستگاه های پیشرفته رادیوتراپی و شتاب دهنده انرژی و سایر امکانات لازم برای درمان سرطان در بیمارستان باهنر در حال راه اندازیست . با راه اندازی این مرکز در مجتمع بیمارستانی امام علی تا پایان سال، استان البرز به عنوان چهاردهمین قطب درمان سرطان کشور می تواند در حوزه تکمیل امکانات درمانی پیشرفته این بیماری گام بردارد.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.