عبدالله طاهری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیش از 60 درصد مبالغ جمع آوری شده در بخش زکات صرف امور محرومان و رفع نیازهای مددجویان می شود .
وی با بیان اینکه زکات به عنوان یک قانون اقتصادی اسلامی نقش مهمی در رفع محرومیت دارد اظهار داشت: امور عمرانی عام المنفعه در روستاها از مجموع زکات جمع آوری شده سهمی 40 درصدی را به خود اختصاص دادند .
طاهری گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده بنا داریم با افتتاح مراکزی همچون خانه زکات ، در آینده شاهد رشد و نهادینه شدن فرهنگ زکات باشیم .
وی پرداخت زکات را یکی از واجبات دین مبین اسلام عنوان کرد و یادآور شد : یکی از مسایل مهمی که در شرایط کنونی می بایست به عنوان یک نقطه اتکا در امور فقرزدایی مورد توجه قرار گیرد ، زکات است .
طاهری ادامه داد: این نهاد با هدف احیاء سنت و واجب الهی پس از کسب اجازه از ولی امر مسلمین و مراجع عظام تقلید ، نسبت به جمع‌آوری زکات مردم مسلمان و توزیع آن بین اقشار محروم جامعه اقدام می کند .
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد البرز ، تاکید کرد : تبلیغات زکات ، دیدارهای چهره به چهره با کشاورزان و دامداران توسط مبلغان و روحانیون ، تشکیل ستاد زکات و برگزاری نشست های جمعی در مساجد در خصوص اهمیت پرداخت زکات در مناسبت های مختلف از جمله اقداماتی است که برای ترویج و احیای فرهنگ پرداخت زکات در این شهرستان انجام شده است .
8029/ 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.