به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عدیل سروی، مدیر کل جهاد کشاورزی استان اردبیل خبرگزاری گفت: توجه و اهتمام در اصلاح الگوی کشت استان از جمله برنامه های جهاد کشاورزی در سال جاری خواهد بود تا توان تولید و افزایش اشتغال را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای توسعه کشت زعفران و انواع گیاهان دارویی به مساحت 110 هکتار با اشتغالزایی برای 50 نفر از جمله برنامه ها است، تصریح کرد: طرح اصلاح الگوی جدید کشت از جمله زعفران، عناب، پسته، بادام زمینی،‌ بادام درختی، موسیر، دانه های روغنی و انواع گیاهان دارویی در استان اردبیل اجرایی می شود.

سروی با یادآوری این مطلب که جوار تاسیس و راه اندازی 5 واحد فرآوری و بسته زندی زعفران در شهرستان های نمین، خلخال و گرمی صادر شده است، عنوان کرد: کشت بادام زمینی به مساحت 2 هزار هکتار در سال جاری در شهرستان خلخال، اصلاندوز و بیله سوار صورت گرفته است.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که احداث واحدهای نیمه تمام و فعال کردن واحدهای تولید نهال، بذور، گلخانه و تولید قارچ خوراکی با مشارکت بخش خصوصی با ارائه تسهیلات 300 میلیارد ریال راه اندازی خواهد شد، افزود: برای تکمیل واحدهای نیمه تمام و فعال کردن واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در سال 96 بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی شده است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان اردبیل با تاکید بر اینکه برنامه ریزی و محور فعالیت جهاد کشاورزی در سال جاری با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: توسعه باغات در اراضی شیب دار به مساحت یک هزار و 500 هکتار با توان اشتغال زایی برای بیش از 400 نفر نیز از دیگر برنامه های اجرایی در سال جاری خواهد بود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 629355
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.