به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمد صادقی باغستانی با بیان اینکه نوآوری‌ها، یادگیری‌ها و جامعه ‌‌پذیری‌های متفاوت سبب شده، اجتماعی‌ شدن‌ افراد با هم متفاوت باشد، اظهار داشت: فاصله طبقاتی تنها به معنای فاصله اقتصادی افراد نیست، بلکه فرهنگ و سایر شئون زندگی نیز می تواند مورد تضاد و فاصله عمیق قرار بگیرد.
این مسئول عنوان کرد: موضوعاتی چون فقر، بیکاری و اختلاف طبقاتی از جمله مباحثی است که اهمیت آن در هیچ دورانی و توسط هیچ یک از جریان ها و نظام های سیاسی قابل انکار نبوده و نیست.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، افزود: در جامعه ما ایثارگری و شهادت طلبی اوج انسانیت می باشد و وجود دارند انسانهایی که به آن درجه از کمال دست پیدا می کنند و در جهت وصال حقّ قدم بر می دارد اما از طرفی عده ای نیز کاملا جنبه مادی زندگی را برگزیده و در راستای منیّت و دنیا طلبی پیش می روند.
وی تشریح کرد: از بعد اقتصادی نیز شاهد این مسأله هستیم که اقلیت ناچیزی از مردم در رفاه کامل و در رفاه اقتصادی بسیار مطلوبی به سر می برند، در مقابل افراد زیادی که متاسفانه بخش وسیعی از مردم را تشکیل می دهند که شاید به سختی بتوانند امرار معاش کنند.
این مسئول یاد آور شد: تداوم و پیوستگی تضادهای اجتماعی در تمام جوامع وجود دارد و جامعه ما نیز متشکل از انسانهایی است که از این قائده مستثنی نمی باشند.
وی در ادامه افزود: عده ای در جامعه در مسیر قانون و ضوابط حرکت می کنند، اما هستند افراد یا گروه هایی که بی قانونی و زیرپاگذاشتن ضوابط برای آنها معمول و پذیرفتنی خواهد بود که این موضوع نیز نشان از یک نوع فاصله طبقاتی است.
باغستانی بیان کرد: قانون گریزی و قانون شکنی در تمامی کشورها و جوامع اعم از توسعه یافته و در حال توسعه رخ می دهد اما تفاوت در شدت و ضعف آن است و در واقع می توان گفت کثرت قانون شکنی در جوامعی که از لحاظ فرهنگی و جامعه پذیری موفق تر عمل کرده اند،کمتر به چشم می خورد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 628818
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.