حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیامبر اکرم(ص) از همان اوایل زندگی به پاکی و طهارت نفس معروف بود و هرچه سن ایشان بالاتر می رفت بیداری و آگاهیشان نسبت به جهان اطراف خود بیشتر می شد.
وی خاطرنشان کرد: این پیامبر الهی قبل نزول وحی از ظلم و ستم حاکم بر شهر مکه به تنگ آمده بود و همچون جد بزرگوارش عبد المطلب در خلوت با خدای خود راز و نیاز می کرد.
مسعودی،ادامه داد:پاکی و طهارت نبی اکرم(ص) به حدی بود که او را محمد امین می نامیدند و امین بودن این شخصیت والا و معنوی سبب جذب دلها به این بزرگوار شده بود.
وی خاطرنشان کرد:پیامبر اکرم (ص) امین حضرت خدیجه یکی از سرمایه داران آن زمان بود و ازدواج ایشان با این بانوی بزرگوار برکات بسیار فراروانی را برایشان به ارمغان آورد زمانیکه جبرئیل بر پیامبر در غار حرا نازل شده و فرمود؛اقرأباسم ربک الذی خلق،ای محمد بخوان به نام پروردگاری که توا آفرید. پیامبری که به قول مردم آن زمان «امی»بی سواد بود کلام وحی را یکی بعد از دیگری می آموخت و زمانیکه به خانه برگشت اولین کسی که به اسلام ملحق شد، حضرت خدیجه سلام الله علیها بود. بانوی که اسلام را پذیرفت و سرمایه خود را فدای توسعه ارزش های اسلامی و معنوی کرد.
مسعودی،ادامه داد:پیامبر در مسیر تبلیغ اسلام با سختی ها و صعوبات زیادی از طرف قریش روبه رو شد. شکنجه،تبعید،فحاشی از مهمترین اقدامات قریشیان ستمگر بر علیه پیامبر الهی و یاران باوفای ایشان بود آنان با سنگدلی و بی رحمی عمارها و یاسر ها را به شهادت رساندند چراکه آنها مردم را به بصریت و خداشناسای دعوت می کردند ولی غافل از اینکه اگر انوار الهی در دل کسی بتابد خاموش کردن این انوار کاری بس دشوار است (ان الله یهدی من یشاء)یعنی آنها هدایت شدگان الهی بودند.
این مسئول فرهنگی،ادامه داد:اسلام، رنج و سختی دارد. اسلام ناب محمدی به آسانی بدست نمی آید اگر امروز دشمنان هرروز توطئه ای جدید را بر علیه این نظام اسلامی به راه می اندازند ترس آنها از موشک های دوربرد مانیست بلکه ترس آنها از امثال عمارها و یاسر های است که مردم را به بیداری اسلامی دعوت می‌کنند آنها می دانند اگر اسلام در اقصی نقاط جهان توسعه یابد دیگر نمی توانند زورگویی کرده و اموال مستضعفان را به غارت ببرند اسلام جوانانی را پرورش داد که با یک قایق کوچک ناو غول پیکر امریکایی را در خلیج فارس به وحشت می اندازد. بله این همان اسلام ناب محمدی است که آنها از توسعه آن وحشت دارند.
مسعودی،گفت:اسلام سراسر خیر و برکت برای بشریت است و بعثت پیامبر زمینه بیرون آمدن بشریت به‌ویژه اعراب جاهلی را از تاریکی های جهل و ظلمت فراهم کرد و بعد ها اعراب به واسطه همین اسلام به چنان قدرت و عظمتی رسیدند که اعجاب ملل و اقوام دیگر را برانگیخته بود.
وی در پایان گفت:یکی از افتخارات سازمان تبلیغات اسلامی حرکت در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی ناب محمدی است که با عزمی راسخ می توان با همکاری مسئولان و دستگاه های اجرایی این فرهنگ ناب را در کشور نهادینه کرد.
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.