به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری و مدیریت شهری کرج امیر حسام عباسی گفت: امروزه بحث ترافیک، آلودگی هوا و ... موضوعاتی اند که کارشناسان در صدد یافتن راه حلی برای حل آن هستند و یکی از بهترین راه ها در این راستا شهر هوشمند یا شهر الکترونیک است.
وی تشریح کرد: در شهر الکترونیک ادارات دیجیتالی جایگزین ادارات فیزیکی می‌شوند و سازمان‌ها و دستگاه‌هایی همچون شهرداری، حمل و نقل عمومی، سازمان آب منطقه‌ای و... بیشتر خدمات خود را به صورت مجازی و یا با استفاده از امکاناتی که ICT ارائه می‌دهند.
عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: البته باید به این نکته توجه کرد که شهر الکترونیک یک شهر واقعی است که دارای شهروند، اداره‌ها و سازمان‌های مختلف و... است که در آن فقط ارتباطات و برخی تعامل‌های اجتماعی و تأمین بخش عمده‌ای از نیازهای روزمره از طریق اینترنت صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: برای اجرایی کردن الگوی شهر الکترونیک لازم است فعالیت‌هایی برای آموزش به کاربران و شهروندان انجام شود و در مجموع تعاملی دو سویه میان مدیران شهری و شهروندان از طریق وب ‌سایت‌ها ایجاد شود.
عباسی، یکپارچگی را آخرین حلقه ایجاد شهر الکترونیکی دانست و اذعان داشت: تشکیل شهروند الکترونیک به ایجاد یکپارچگی دامنه خدمات منجر شده و سبب ارائه خدمات به صورت متنوع ترمی گردد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 627421
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.