به گزارش ایرنا، عبادالله کامکار روز دوشنبه درنشست کارگروه اشتغال استان البرز افزود: همکاری بیش از پیش فنی و حرفه ای با واحدهای تولیدی و صنعتی برای اشتغالزایی نیاز است و تقویت بخش خصوصی دراین جایگاه باید یکی از اهداف ما باشد.
وی ادامه داد: بانک ها نیز در ارائه تسهیلات باید همکاری لازم را داشته باشند. با توجه به اینکه 25 درصد کار در اقتصاد در زمینه تعاون است، تقویت تعاونی ها باید در برنامه سال 96 قرار گیرد.
کامکار گفت: سهم بانک های کارافرین در اشتغالزایی، صنعت و تولید مشخص شود تا اهدافی که مقام معظم رهبری تعیین فرمودند هرچه بیشتر محقق شود.
وی اضافه کرد: طرح تکاپو از طرح های مهمی است که می توان به آن توجه بیشتری داشت و همه حوزه ها از جمله ای تی در این طرح مدنظر قرار گیرد.
معاون استاندار البرز خاطرنشان کرد: اشتغال خانگی و خوداشتغالی نیز باید بیش از پیش با ارائه تسهیلات از سوی بانک ها در دستور کار باشد.
وی ادامه داد: حوزه خدمات نیز تقویت شود تا با کسب و کارهایی نو زمینه پیشرفت اقتصادی هرچه بیشتر فراهم شود.
کامکار گفت: طرح های پژوهشی در کارگروه پژوهش مدنظر قرارگرفته و یک درصد اعتبار دستگاه های اجرایی برای پژوهش نیاز به توجه بیشتری دارد.
وی تاکید کرد: طرح های پژوهشی جان دار و با کیفیت آورده شود تا در سازمان مدیریت و برنامه هرچه زودتر اجرایی شود، همچنین طرح شهر هوشمند با توجه به اینکه مبلغی به آن دراستان اختصاص داده اند نیز باید مورد پیگیری قرارگیرد.
کامکار افزود: این نکات سبد کاری ما برای اشتغالزایی هستند که هرچه بیشتر باید از فرصت های موجود برای اشتغالزایی استفاده کنیم.
دربررسی های سازمان تامین اجتماعی استان البرز تعداد بیمه شدگان اجباری در سال 92 ، 252هزار و 598نفر بوده که درسال 95به 295هزار و هشت نفر رسیده است .
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.