به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در این شهرستان در دوره سه سال و نیم گذشته، انقلابی صورت گرفت و بخش اعظمی از مشکلات باقیمانده چند دهه در این سه ساله اخیر در سایه وحدت، همدلی و پیگیری حل شد.
وی با اشاره به بخشی از اقدامات دولت یازدهم در شهرستان ساوجبلاغ، اظهار داشت: پس از 17 سال تعطیلی واحد صنعتی و تولیدی سیپورکس راه اندازی شد و هم اکنون حدود 500 نفر در این واحد مشغول به کار هستند.
پالیزگیر گفت: بیمارستان شهر جدید هشتگرد پس از 21 سال بلاتکلیفی که رها شده بود، با استفاده از ظرفیت های ملی و استانی فاز اول آن با مشارکت بخش خصوصی آماده و با فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه مترو کرج – هشتگرد تا پایان شهریور ماه جاری به بهره برداری می رسد، تاکید کرد: خط ریل تهران به تبریز شاید بیش از 50 سال است استفاده می شود اما مردم هشتگرد هیچ گونه استفاده ای از آن نمی توانستند بکنند.
پالیزگیر گفت: ریل باس هشتگرد - کرج - تهران در این خط راه اندازی شد و هم اکنون حدود 30 تا 35 هزار نفر ماهانه از این ریل باس با پرداخت هزار تومان در کمتر از یک ساعت از هشتگرد به تهران می روند، همچنین مردم اگر قصد سفر به تبریز و یا مشهدرا هم داشته باشند، می توانند از این ایستگاه استفاده کنند.
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد:روستای شلمزار 40سال با بنیاد مسکن مشکل مالکیتی داشت که در دولت تدبیر و امید توانسته ایم این مشکل را حل کنیم.
پالیزگیر ساماندهی محل دفن زباله شهرستان ساوجبلاغ پس از 17 سال را یکی دیگر از اقدامات دولت تدبیر و امید در این شهرستان عنوان و بیان داشت: نخستین تصفیه خانه شهر جدید هشتگرد نیز پس از چندین سال به بهره برداری رسید و از پساب آن برای فضای سبز، صنعتی و کشاورزی استفاده می کنیم.
وی ادامه داد: 22 سال است که شهر جدید هشتگرد راه اندازی شده است. زمانی که مطالعه این شهر جدید در حال انجام بود همانجا پیش بینی شده بود که در آینده در طالقان سدی زده خواهد شد که از این سد به شهر جدید آب شرب داده شود.
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: سه دولت وعده اجرایی شدن این طرح را دادند اما عملیاتی نشد، در دولت تدبیر و امید ما مجوز را گرفته ایم و هم اکنون در حال اجرا است و سهمیه 5 میلیون متر مکعب در سال از خط انتقال آب طالقان به هشتگرد بعد از 21 سال محقق شد.
وی تصریح کرد: شهر صنعتی ساوجبلاغ از شش سال پیش مجوز هیات دولت داشت که با پیگیری های مداوم در پایان سال گذشته موفق شدیم مجوز را از لابه لای گرفتاری های حقوقی و حاشیه هایی که داشت در بیاوریم تا بتوانیم این کار را نیز به سرانجام برسانیم.
پالیزگیر با بیان اینکه تمامی زیرساخت های شهرک دارویی برکت آماده است، گفت: دو واحد تولیدی نیز در حال ساخت است و با بهره برداری از آن داروهای کمیاب و نایاب در آن تولید خواهد شد.
به گفته وی، افرادی که برای اشتغال به شهرک دارویی می آیند، افرادی هستند که دارای تخصص بالا می باشند و بیش از شش هزار نفر در این مکان می توانند مشغول به کار شوند.
فرماندار ساوجبلاغ اخذ مجوز شهرک صنعتی ماموت با ایجاد ده هزار شغل، مجتمع پالایشگاهی غلات زرکه با حضور رئیس جمهوری افتتاح با سه هزار شغل مستقیم ایجاد شده و با ایجاد واحدهای تولیدی جدید در کنار آن را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته در این شهرستان عنوان کرد.
پالیزگیر به سرمایه گذاری خارجی در شهرستان اشاره و افزود: سرمایه گذاری سنگین برای ایجاد یک خط جدید از واحدهای خودرویی یکی از سرمایه گذاری های خارجی در ساوجبلاغ است که با اجرای آن به اندازه دو برابر کل سرمایه گذاری خارجی استان به سرانجام می رسد.
وی ادامه داد:یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی با ایجاد بیش از چهار هزار شغل مستقیم با مشارکت کشور کره موانع جدی داشته که هم اکنون در حال برطرف کردن آن هستیم.
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ افزود: این اقدامات توفیقات نظام و دولت برآمده از این ملت و نظام است، تبلیغات نیست و واقعیتی است گره هایی بود که سالیان سال بسته بود و با پیگیری این گره ها باز شد.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.