به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ قدرت اخوان اکبری در مراسم بزرگداشت هفته سلامت در دبیرستان دخترانه فرزانگان اردبیل اظهار کرد: متاسفانه بیشترین آمار مرگ‌ومیر در کشور مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی است که به علت تغذیه نا مناسب و عدم تحرک کافی در طول روز به وجود‌ می‌آید.

وی گفت: امسال شعار هفته سلامت در کشور زندگی سالم، با نشاط و با امید است و به همین دلیل سعی داریم تعریف درستی از سلامت را که برخورداری کامل از آرامش روحی و سلامت جسمی است در جامعه ترویج دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی مانند اصلاح سبک زندگی و تغذیه مناسب می‌تواند باعث افزایش سلامتی در جامعه شود که دادن آموزش‌های لازم در این زمینه از دوران کودکی به افراد می‌تواند موثر باشد.

اخوان اکبری افزود: متاسفانه امروزه مردم از تغذیه صحیح به شکل مطلوب برخوردار نیستند که شیوع بیماری‌های غیرواگیر در سطح جامعه نشان می‌دهد که نتوانستیم ابزارهای ایجاد سلامت را در جامعه تامین کنیم.

وی بیان کرد: ۶۵ درصد از مردان و ۵۰ درصد از زنان دچار چاقی هستند که به دنبال تغذیه اشتباه، استفاده بی‌رویه از چربی نمک شکر و عدم استفاده از میوه سبزیجات و لبنیات در رژیم روزمره غذایی است.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625713
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.