به گزارش ایرنا، معصومه جودکی روز شنبه به مناسبت هفته سلامت در آیین زنگ سلامت در هنرستان دخترانه شهید غلامحسینی فردیس با اشاره به نام گذاری هفته ملی سلامت و شعار زندگی سالم با نشاط و امید، افزود: افراد می توانند با مراجعه به پایگاه های سلامت و با اجرای غربالگری در هر گروه سنی به ویژه گروه سنی بالای 30 سال برای بیماری های غیرواگیر از نظر فشارخون، دیابت سرطان ها و همچنین بیماری هایی نظیر سکته های قلبی و مغزی خطر سنجی انجام دهند.
وی ادامه داد: با خطرسنجی امکان ابتلا فرد به بیماری در 10 سال آینده را می توان ارزیابی و مشخص کرد چنانچه نیاز به مداخله پزشک داشته باشد، اقدامات صورت گیرد.
وی از دیگر برنامه های این مرکز را سبک زندگی سالم،تحرک بدنی و غذای سالم برشمرد و اظهار داشت: برنامه های آموزشی در مدارس، دانشگاه ها و پارک ها را خواهیم داشت.
وی علت اصلی افزایش بیماری و ایجاد ناتوانی در جامعه را از شاخصه های اصلی مرگ و میر در کشور ایران دانست و اظهار داشت: بیماری قلبی وعروقی،تصادف و سرطان از جمله بیماری هایی است که بیشتر سبب مرگ و میر در جامعه می شود که شبکه بهداشت در هفته سلامت موضوع آموزش و اطلاع رسانی در این خصوص را در دستور کار قرار داده است.
رییس مرکز بهداشت شهرستان فردیس گفت:سعی می شود اهدافی که در سطح جهانی برای کاهش بیماری های غیرواگیر تا سال 2025 در نظر گرفته شده همزمان با جهان در سال 1404 در ایران آنها را محقق کرده و شاهد کاهش 25 درصدی بیماری های قلبی عروقی باشیم.
وی آماری در خصوص افراد مبتلا به دیابت در شهرستان فردیس ارائه نکرد و اظهار داشت: در این خصوص طرح تحقیقاتی صورت نگرفته است و ما باید یک طرح تحقیقاتی در گروهی از جامعه انجام بدهیم و آنرا به جامعه تعمیم بدهیم و بگوییم چند درصد بیماران دیابتی هستند یا اینکه از طریق سرشماری از آنها اطلاعات بگیریم.
جودکی گفت: 42 پایگاه خدمات سلامت جامعه در شهرستان فردیس وجود دارد که خدمات بهداشتی، تغذیه و پزشکی را به شهروندان این شهرستان ارائه می دهند.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.