به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز شنبه در مراسمی به مناسبت روز زمین پاک در روستای شلمزار، افزود: نگرش مثبت دولت تدبیر و امید به مسائل زیست محیطی باعث مرتفع شدن بسیاری از چالش های زیست محیطی شد.
وی اضافه کرد: مصداق آن احیای دریاچه ارومیه بود که روزگاری در کابوس خشک شدن به سر می‌برد و شناسایی منشا گرد و خاک و ریز گردها و صرف هزینه زیاد در تالاب هورالعظیم و احیای 70 درصد آن، رایزنی سیاسی موفق برای کاهش کانون ریزگردها در خارج از کشور، استفاده از بنزین یورو 4 و حذف مازوت از پالایشگاه ها است.
وی خاطرنشان کرد که در شهرستان ساوجبلاغ نیز در دولت یازدهم اقدامات خوبی در زمینه حفظ محیط زیست ومنابع طبیعی از جمله آغاز ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر هشتگرد، راه اندازی تصفیه خانه شهرجدیدهشتگرد، استفاده از پساب آن برای فضای سبز و زمین های کشاورزی و مهار سیلاب ها و اجرای طرح های آبخیز داری صورت گرفته است.
وی از مسئولین منابع طبیعی و محیط زیست و جهاد سازندگی اجرای طرح کمربند سبز در جنوب شهرستان را خواستار شد.
دراین مراسم پاکسازی و چند اصله نهال به یاد شهدای محیط بان وجنگل بان کاشته و دو پرنده شکاری نیز آزاد و جمعی از حامیان محیط زیست ومنابع طبیعی با جمع آوری زباله ها و پاکسازی طبیعت و کاشت نهال به یاد 14 شهید منابع طبیعی و 119 شهید محیط زیست روز زمین پاک را گرامی داشتند.
6155/1535/ خبرنگار: مریم صوفی ** انتشاردهنده :داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.