علی سالارکیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود:توانمند سازی مهم ترین هدف کمیته امداد در جهت ارایه خدمت اصولی به مددجویان تحت حمایت است.
وی ادامه داد: کمیته امداد با اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد آنها را از چرخه حمایت خارج می کند .
سالارکیا گفت: اکنون حدود 20 هزار خانواده در قالب 37 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد البرز هستند .
وی اضافه کرد: 70 درصد از مددجویان تحت حمایت این نهاد در البرز را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که زنان سرپرست خانوار ، شامل زنان فوت همسر ، زنان مطلقه ، همسران مردان زندانی ، زنان سالمند تنها و دختران خود سرپرست است .
مدیرکل کمیته امداد البرز خاطرنشان کرد : پنجاه درصد از افرادی که تحت حمایت این نهاد در البرز هستند ، بعلت فوت سرپرست ، 20 درصد مطلقه ،25 درصد بیماری و از کارافتادگی همسر و 5 درصد زنانی هستند که همسرانشان در زندان است .
وی گفت : کمیته امداد به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار ، علاوه بر پرداخت مستمری ماهیانه ‌، خدمات مختلفی بنا بر اولویت نیازهای خانوارها درسرفصل های درمان ، مسکن ، جهیزیه ، اشتغال ، امور تحصیلی و اردوهای زیارتی به آنان ارائه می کند .
سالارکیا با اشاره به اقدامات این نهاد در جهت تامین آتیه زنان سرپرست خانوار ، یادآورشد : سه هزار و 500 خانواده دارای سرپرست زن ، توسط تحت پوشش طرح بیمه اجتماعی زنان قرار گرفته‌اند و از خدمات بازنشستگی آن بهره مند می شوند .
وی گفت : اجرای طرح بیمه اجتماعی این زنان ، علاوه بر کمک به ارتقای امنیت روحی و روانی زنان سرپرست خانوار در اداره زندگی و کاهش دغدغه ها ، می تواند به عنوان پشتوانه محکمی برای حمایت از آنها در شرایط سخت آینده و در دوران کهولت و از کار افتادگی محسوب شود .
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.