به گزارش ایرنا از اداره کل زندان ها، جبار باقری در آیین تودیع و معارفه مدیر ندامتگاه کرج، افزود: امروز دغدغه خاطر زندانی و خانواده آنها دغدغه خاطر مسئولان نیز هست و و مراکز حمایتی تشکیل شده تا به آنها کمک شود.
وی تصریح کرد: در سال 95 با نظارت و دستور دادستان کرج و انجمن حمایت از زندانیان کرج، با پرداخت دومیلیارد ریال 35 نفر زندانی آزاد شدند.
وی ادامه داد: زندانیانی که از رفتار قبلی خود پشیمان و تادیب شده بودند و همینطور ستاد دیه نیز با کمک های حمایتی خوبی که ارائه نموده در سال در مجموع 357نفر از زندان آزاد شده اند.
وی اظهار داشت: امروز رویکرد نظام زندانبانی بر پایه اصلاح و تربیت است نه پلیسی و امنیتی صرف، گذشته های دور برای کنترل زندانی در اولویت ساخت سویت انفرادی بود ولی امروز می بینیم پایان سال رئیس زندان به جای حضور در جمع خانودگی در کنار سفره هفت سین زندانیان عید خود را جشن می گیرد.
وی افزود: در کنار فعالیت های اصلاحی و تربیتی و حمایتی اقدامات امنیتی نیز پررنگ و معنادار است، در سال 1395 بیش از20هزار نفر از زندانیان به مراجع قضایی و مراکز بهداشتی درمانی و غیره بدون هیچ حادثه ای اعزام و بدرقه شده اند.
مدیرکل زندان های استان البرز زندانبانی را از مشاغل سخت و حساس در جامعه دانست و اظهار داشت: هر آنچه یک شهروند در خارج از زندان به آن نیاز دارد زندانی نیز که در زندان ساکن است به آن نیاز دارد، سه وعده غذا در روز، استحمام، آب گرم، انجام فرائض دینی و مذهبی و سایر نیازها که باید طبق برنامه و درزمان خاص خود انجام شود.
باقری افزود: مدیر ندامتگاه کرج از آن دسته از مدیران موفقی است که توانست به خوبی تمامی برنامه های پیش رو را به سرانجام برساند و تغییرات بنیادی در رفتار زندانیان و مجموعه کاری خود ایجاد نمود واثرات خوبی از خود بر جای گذاشت، که قدردان ایشان هستم از مهمترین اقدامات ایشان مرمت و ایجاد فضاهای بهداشتی و درمانی ، مرمت و بازسازی ارتقای ضریب امنیتی زندانها و چندین مورد از فعالیتهای عمرانی که در پرونده درخشان ایشان همیشه باقی خواهد ماند .
آیین تکریم ومعارفه مدیرندامتگاه کرج با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرج ، و روسای دادگستری شهرستانهای تابعه استان ، مدیران انجمن های حمایت از زندانیان و مدیر عامل ستاددیه و جمعی از مقامات قضاییه استان ،مدیر کل زنداهای استان البرز معاونین ایشان وکارکنان زندانهای استان البرز برگزار شد .
در پایان از زحمات سید مجتبی حسینی قدردانی و ایرج فتاحی به عنوان مدیر جدید ندامتگاه کرج معرفی شد.
7417/1535خبرنگار:منصورجمشیدی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.